Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas odbyły się trzy tego typu próby, każda na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców. W najnowszej, przeprowadzonej w ostatnim kwartale ubiegłego roku, nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi w ZUS jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. badanych doceniło warunki lokalowe w jakich ona się odbywa, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały i tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu, w jakim załatwili swoje sprawy.
Niezmiennie wysoko, w badaniach PBS, oceniane są materiały informacyjne przygotowywane dla klientów ZUS. W kolejnych trzech badaniach 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie opracowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym wynikiem wzrosła o 5 proc., do 69 proc., liczba osób zadowolonych z działania Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich etapach badań.
Na podsumowujące pytanie, o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.
Karol Jagielski
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa zachodniopomorskiego
Oddział w Szczecinie
Ciekawe rzeczy można przeczytać o Świnoujskim ZUS. Ale to nie o Świnoujski ZUS chodzi. Życie zmusiło mnie do odwiedzenia Świnoujskiego ZUS - u. W tym miejscu pragnę przeprosić panią ze stanowiska nr 4 { trzecie po prawej od wejścia} za to że tak niecierpliwie kręciłam się na krzesełku a pani nie dokończyła rozmowy ze znajomą o wszystkich członkach rodziny. W rewanżu pokazała pani kto jest ważny w urzędzie a jak mały jest petent. Moje oczekiwanie to 13-15 minut ale jak wydrukowałam numerek panie już rozmawiały?
kiedy obniza bo dochody co raz slabsze, firmy upadaja bo za duzo oplat, pomocy, drodzy wychwalancy
TRUDNO UWIRZYC W TO ZADOWOLENIE, WRECZ PRZECIWNIE...OBSLUGA POZOSTAWIA WIELE DO ZYCZENIA...
Mam co jakiś czas do czynienia z ZUS w Świnoujściu i nie mogę się powstrzymać przed komentarzem dotyczącym personelu, pozytywnym komentarzem. Nie znam oczywiście wszystkich osób tam pracujących i ich kompetencji. Znam natomiast jedną Panią, nie zrobię nic złego (chyba) jeśli wymienię ją z nazwiska. Jest to Pani Tomczyk. Bardzo rzadko spotyka się tak kompetentne osoby. Jej znajomość tematu i wiedza ogólna na tematy ZUS oraz swoboda w poruszaniu się po programie ZUSowskim jest imponująca. Podkreślam że pisząc" znam Panią Tomczyk" znaczy to tyle że znam ową osobę tylko i wyłącznie z kontaktów przy tak zwanym" okienku" Pozdrawiam,
Nie wiem gdzie przeprowadzano ankietę ale na pewno nie w Świnoujściu.Na temat, , działalności, , tutejszego oddziału można powiedzieć wiele ale nie w pozytywach niestety...
Przede wszystkim Ci klienci, którzy stoją w kilkunasto miesięcznych kolejkach i Ci klienci z Karsiborskiej też zadowoleni za szybką i miłą obsługę.