W toku dyskusji nad projektem, przewodnicz±cy Dariusz ¦liwiñski przypomnia³, ¿e recykling elementów platform czy statków nie mo¿e byæ podstawowym zakresem dzia³alno¶ci ¶winoujskiej stoczni bo taka dzia³alno¶æ prowadzi do degradacji ¶rodowiska naturalnego i w efekcie mo¿e spowodowaæ utratê statusu uzdrowiska przez miasto.
Z najwa¿niejszym swoim postulatem, zgromadzeni na sesji przedstawiciele za³ogi próbowali zwróciæ siê do przedstawiciela w³a¶ciciela stoczni. Konrad Konefa³ z zarz±du Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych MARS poszed³ jednak w zaparte. Przez ca³y czas forsowa³ tezê o nierentowno¶ci ¶winoujskiego zak³adu. Co ciekawe – jako przedstawiciel mened¿erskiego high society z dyplomem-co szczególnie podkre¶la³ -wydzia³u ekonomii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego- dla zak³adu którego potencja³ ludzki i technologiczny doceniali przez lata zagraniczni kontrahenci- Konrad Konefa³ nie potrafi³ znale¼æ argumentu uzasadniaj±cego zasadno¶æ doinwestowania, wsparcia tej dzia³alno¶ci. Momentami jego wyst±pienia przypomina³y bardziej przemówienia ze s³usznie minionej epoki ani¿eli wizje wspó³czesnego mened¿era. Na szczê¶cie nie zabrak³o te¿ g³osu stoczniowego fachowca, cz³owieka, który przez lata, z powodzeniem prowadzi³ nasz± stoczniê.
Marek Ró¿alski przypomnia³ jak na dwóch filarach mo¿na zbudowaæ potêgê niewielkiego stosunkowo zak³adu. Jego recept± na sukces by³y remonty i offshore. Zespó³ pod jego kierownictwem dopracowa³ siê technologii, która pozwala³a opanowaæ nowatorskie projekty stoczniowe, a portfel zamówieñ by³ wype³niony na wiele miesiêcy do przodu.
Buduj±cym jest tak¿e fakt, ¿e podczas poniedzia³kowej sesji poczuæ mogli¶my prawdziw± miejsk± solidarno¶æ. W obronie stoczni murem stanêli nie tylko zwi±zkowcy. W¶ród radnych w tej sprawie nie zarysowa³y siê ¿adne podzia³y. Za stoczni± w ¦winouj¶ciu przemówi³ prezydent i radni Sejmiku, którzy tak¿e pojawili siê na sesji. Stanowisko w obronie stoczni zosta³o przyjête przy jednog³o¶nym poparciu 16 radnych, obecnych podczas g³osowania na sali obrad.
Pozostaje mieæ nadziejê, ¿e przedstawiciele najwy¿szych w³adz pañstwa i regionu, do których kieruj± swoje stanowisko radni odczuj± t± zdecydowan± solidarno¶æ wielu ¶rodowisk za wystarczaj±cy argument by ¶winoujskiej stoczni daæ szanse na powrót do czasów ¶wietno¶ci.
I co ju¿ radni przywrócili samodzielno¶æ czy jeszcze nie-mo¿e w przysz³ym tygodniu?
CHCIA£EM ZAKOMUNIKOWAÆ SZANOWNYM MIESZKAÑCOM MIASTA ¦WINOUJ¦CIE, , ¯E KOLEJNY RAZ ROBI¡ Z WAS WA£A. OTÓ¯, JASN¡ SPRAW¡ JEST, ¯E PISIORI I POPAPRAÑCE DZIA£AJ¡CE W CHAZARSKICH OKUPACYJNYCH SZAJKACH PODLEGAJ¡ BEZPO¦REDNIO POD MIÊDZYNARODOWE KORPORACJE, KONCERNY I BANDY. BARDZO DOBRYM PRZYK£ADEM JEST OBOPÓLNE WSPIERANIE ROZ£ADUNKU SIARKI W MIE¦CIE UZDROWISKOWYM, . NA WY¦CIGI LECIELI I STARALI SIÊ SIARKOWYM BANDYTOM DOGODZIÆ. TO SAMO JEST ZE STOCZNI¡. ROBI¡ WSZYSTKO, ABY TEJ STOCZNI W ¦WINOUJ¦CIU NIE BY£O, BO TAKIE ZOBOWI¡ZANIA MAJ¡ WOBEC POTOMKÓW OPRAWCÓW Z O¦WIÊCIMIA I TREBLINKI. ZOBOWI¡ZALI SIÊ RÓWNIE¯ , ¯E ¦WINOUJ¦CIE BEDZIE EUROPEJSKIM BANGLADESZEM Z£OMUJ¡CYM OBIEKTY MORSKIE. WSZYSTKO ZMIERZA DO TEGO, ¯E UZDROWISKO W TYM KORPORACYJNYM BANDYCKIM SYFIE RÓWNIE¯ UPADNIE BO TO SZKODZI GOSPODARCE POTOKÓW TYCH CO NA POLSKÊ W 1939 ROKU NAPADLI I BESTIALSKO POLAKÓW MORDOWALI. . . POWINNO TO ZACZ¡Æ INTERESOWAÆ MIESZKAÑCÓW GRODU, ABY DZIA£AÆ W INTERESIE W£ASNYM I MIASTA, A NIE BAND KORPORACYJNYCH.
Czy ten d*k Konrad Konefa³ wie chocia¿ jak statek wygl±da?
Ip 118 jeste¶ k³amc±, bo radni PO byli przeciw ³±czeniu stoczni!!
Ciekawe jak g³osowali radni PO, bo przecie¿ to oni walczyli (plus pos³anka) o po³±czenie obu stoczni
wara od Portu wara od stoczni i naszego miasta. Zaraz przypisz± sobie terminal Nastêpna sprawa ile kasy idzie na tworzenie toru wodnego ¿eby ten pseudo port móg³ istnieæ. Policzcie co mo¿na by by³o zrobiæ z tak± kas±. Niech wybuduj± sobie Port Kontenerowy cwaniaczki tego nie chc± bo co proste bo siê nie op³aca lepiej wrobiæ w to gówno ¦winouj¶cie
Pokora polega na tym ¿e jak siê zrobi³o co¶ co nie dzia³a trzeba siê przyznaæ i to naprawiæ. Nie oddawaæ naszej Stoczni !!
Dobry pomys³, od³±czyæ siê od *. ...
Konefa³ zejd¼ z chmurki! Dyplom Wydzia³u Ekonomii KUL to wa¿ne narzêdzie ale w strukturach PIS a nie w stoczni. Lepiej, kiedy pacjenci chwal± lekarza ni¿ kiedy on sam macha dyplomem i. .. podsy³a „klientów” zak³adom pogrzebowym.
Konefa³ niech zarz±dza ko¶cio³ami. Facet nie odró¿nia kotwicy od krzy¿a a chce decydowaæ o Naszej stoczni.
A CO PLATFORMA ZROBI£A W TEJ SPRAWIE PRZEZ 8 LAT NIC TO KPINA TO SIÊ NADAJE DO PROKURATURY.
Za rz±dów PO stoczniê nam przy³±czyli do Szczecina, za czasów PiSu chc± j± zmieniæ w z³omowisko... Wniosek nasuwa siê sam, na PO+PiS ju¿ nigdy nie zag³osujê.
Tylko i wy³±cznie jest jedno rozwi±zanie Odr±baæ nasz± stocznie od szczecinieckigo dziadostwa. Sze¶æ lat trat, to dla ka¿dego jest oczywiste, ¿e ten uk³ad nie ma szans byæ rentowny. Jedena¶cie lat wielkich sukcesów i zysków MSR S.A. mówi jednoznacznie, tylko samodzielna stocznia bêdzie mog³a normalnie prosperowaæ. Oczywi¶cie bez tych d³ugów PO.
Co Rad± Miasta ma do Stoczni ? Dlaczego strajkuj± pod Urzêdem Miasta?
Wpis zosta³ usuniêty ze wzglêdu na z³amanie prawa lub regulaminu serwisu przez u¿ytkownika/Admin
do Go¶æ • Wtorek [12.12.2017, 20:08:34] • [IP: 80.245.188.***] Niestety taka jest prawda. Marek jest w tej chwili pomiêdzy m³otem a kowad³em. Jak powie prawdê, to dostanie wrotki, a jak bêdzie ¶ciemnia³, to jeszcze kilka lat poprezesuje. A to kilkaset tysiaków zawsze wiêcej. Straci³em do niego szacunek...#$%@@$$
IP 253 decyzjê o po³±czeniu podjê³a wówczas spó³ka Mars.Radni byli przeciw.Politycznie grzanie tematu jest obrzydliwe.
Ca³y przemys³ stoczniowy jest na li¶cie do likwidacji. Taka jest polityka PRAWDZIWYCH decydentów od okr±g³ego sto³u. Takie s± geopolityczne uk³ady. Jak ³±czyli stoczniê to" krzycza³em" na forum, ¿e to jest likwidacja CELOWA. Tak! Dok³adnie! Tak siê z nami bawi± s³u¿by... Bêd± k³amaæ. Bêd± oszukiwaæ a¿ zrealizuj± CEL. Ze stoczni± Szczeciñsk± jeszcze wiêksze cuda robili ¿eby zlikwidowaæ ten zak³ad. Nie bêdê wchodzi³ teraz w szczegó³y. Niemniej jednak zagro¿eniem dla stoczni jest forma w³asno¶ci. Zarówno gdy w³a¶cicielem bêdzie pañstwo polskie (na dzieñ dzisiejszy dzia³a z rozmys³em na szkodê... Polaków) oraz gdy w³a¶cicielem bêdzie obcy kapita³. Wyci¶nie po prostu z nas ostatnie soki zgodnie z w³asnym interesem. Problematyczn± równie¿ by³aby sytuacja gdzie w³a¶cicielem by³oby kilku Polaków z zarz±du spó³ki. Po prostu bêd± za S£ABI na PERSWAZJÊ S£U¯B!! Taki ciê¿ar odpowiedzialno¶ci mo¿e ud¼wign±æ jedynie... LUD. Zróbcie wszystko ¿eby przekszta³ciæ stoczniê w SPÓ£KÊ PRACOWNICZ¡. Odkupcie stoczniê !!
Goreczny jak ³±czyli stocznie to taki mandry nie by³e¶ tylko by³e¶ za jeste¶ niewiarygodny jak ta ca³a platforma
Teraz to ju¿ niestety musztarda po obiedzie.A wszyscy odpowiedzialni za t± sytuacjê pod ¶cianê.
Stocznia w ¦winouj¶ciu skonsolidowana ze stoczni± w Szczecinie za czasów rz±dów PO-PSL. Teraz PO nagle zmienia zdanie ? Bêdziemy pamiêtaæ w wyborach samorz±dowych !
S± dwie drogi do wyboru, si³owa i pokojowa Si³owa to wej¶æ w spór z w³a¶cicielem poprzez np zablokowanie wa¿nej drogi no do gazoportu lub odpowiednia delegacja z upowa¿nieniem ca³ej za³ogi i akcjonariuszy mniejszo¶ciowych do aktualnego ministra odpowiedzialnego za pracê masjan i opisaæ ca³a historiê plus ogólnikowo przedstawiæ plan naprawczy czyli drogê jak± powinna przej¶æ nasza stocznia O oddzieleniu mo¿emy zapomnieæ bo Gryfia przejmuj±c nas zabra³a nasze pieni±dze i certyfikaty a teraz musia³aby oddaæ te pieni±dze i certyfikaty i u nich by³o by go³o i weso³o a do tego nie by³o by kogo skubaæ ¿e szmalu.
Najlepiej i najtaniej zlikwidowaæ stoczniê a w to miejsce zrobiæ plac z³omowy. Taki wybitnie rozwojowy profil dzia³alno¶ci postoczniowej proponuje PIS. Myslê, ¿e sukces gwarantowany !
TO pODLI oBYWATELE NAM TERAZ STOCZNIÊ NASZ¡ POLSK¡, W CZASACH POLSKO¦CI OJCZYZNY NASZEJ WYBUDOWAN¡ Z R¡K PRZYB£ÊDÓW I BANDYTÓW NIECNYCH WYKUPI¡ ?
a hieny polityczne poczu³y krew. Senator, cz³onek SLD pose³ Nowoczesnej przyjechali aby zyskaæ cokolwiek politycznie. A tu dupa. Wszyscy s± za ratowaniem stoczni