POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [20.06.2018, 21:42:01] • Świnoujście

Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy

Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy

fot. Czytelnik

Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy.

Do naszej redakcji zgłosiła się Pani chcąca nagłośnić sprawę, w której, jak się okazuje, wszyscy są bezradni.

Pani Maria kupiła w jednym ze świnoujskich marketów telefon dla seniora. W domu, po jego rozpakowaniu, okazało się, że urządzenie jest wadliwe. Z relacji Pani Marii wynika, że z towarem wróciła do sklepu chcąc go wymienić. Otrzymała negatywną odpowiedź, więc z problemem zwróciła się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Świnoujściu. Jak się okazało, również rzecznik w tym przypadku jest bezradna ze względu na inne miejsce zamieszkania klientki.

Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy

fot. Czytelnik

W odpowiedzi na nasze pytania o sprawę otrzymaliśmy wyjaśnienia.

- W tym konkretnym przypadku osoba zgłaszająca jest mieszkanką Warszawy. Właściwym rzecznikiem jest Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie. Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru. Sytuacja wygląda inaczej, jeżeli towar ma wadę – wtedy zwrot towaru może być dokonany pod pewnymi warunkami w ramach reklamacji złożonej przez konsumenta do sprzedawcy na zasadach rękojmi. O powyższym konsumentka została szczegółowo poinformowana.

Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy

fot. Czytelnik

Dodatkowo na prośbę konsumentki przekazałam Jej ogólną informację pisemną zawierającą treść art. 9 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców wraz z wyjaśnieniem, w celu przedłożenia sprzedawcy. Ponadto złożone dokumenty zostaną przeze mnie w możliwie najszybszym terminie przekazana według właściwości do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie - wyjaśnia Adrianna Lesiewicz

Miejski Rzecznik Konsumentów w Świnoujściu.

A Wy, co o tym myślicie. Pani Maria powinna czekać na odpowiedź rzecznika w Warszawie, czy podjąć inne działania? A może ktoś był w podobnej sytuacji i już wie, co zrobić?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 49, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 49

Gość • Piątek [22.06.2018, 23:16:41] • [IP: 37.47.174.**]

To notoryczne chamstwo sprzedawców. Nie ma kar to olewają klienta. Brawo dla pani za odwagę i charakter. Większość ludzi to tchórze, a ta pani należy do tych odważnych.

Misiek • Piątek [22.06.2018, 12:45:29] • [IP: 88.220.49.***]

Kupując towar w Polsce obowiązuje 24 miesięczna gwarancja i nie ma znaczenia czy to sprzęt chiński, niemiecki czy rosyjski. Kupując towar w sklepie powinien on być wolny od WAD. Klient nie może sprawdzić towaru przed zakupieniem w związku z czym kupuje go. Jeżeli okazuje się że ów sprzęt ma wady np. nie działa to jest to tzw. niezgodność towaru z umową. W związku z czym przysługuje Pani: w pierwszej kolejności domagać się od sprzedawcy: -nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy wolny od wad Dopiero, gdy żadna z powyższych rekompensat nie jest możliwa (na przykład z powodu nieopłacalności naprawy lub unikalnego charakteru towaru), kupujący może ubiegać się o stosowną obniżkę ceny lub odstąpić od umowy i postulować zwrot poniesionych kosztów. Ma również do tego prawo, gdy naprawa lub wymiana wiązałaby się dla niego ze sporymi niedogodnościami, na przykład z powodu jego pobytu w szpitalu lub koniecznością dojazdu do punktu napraw z odległej miejscowości.

Gość • Piątek [22.06.2018, 11:42:45] • [IP: 83.12.178.***]

bardzo to niejasne... Mieszkanka Warszawy - ok. Kupiła w Świnoujściu - ok. Rozpakowała w domu - ok. I wróciła do Świnoujścia reklamować...? Ona uważa, że jest towar wadliwy, a sklep i rzecznik, że nie...? Może po prostu nie potrafi się nim posługiwać...

Gość • Piątek [22.06.2018, 05:37:57] • [IP: 178.238.246.***]

Kupiła kalkulator do obliczania emerytury

Gość • Piątek [22.06.2018, 02:45:07] • [IP: 37.47.130.***]

jolo

fororak 🐲 • Czwartek [21.06.2018, 21:43:12] • [IP: 95.40.27.**]

Bo to chińskie badziewie jest do jednorazowego użytku, kupujesz, wykonujesz rozmowę i nadaje się tylko na złom-jako szmelc, jak wytrzyma dobę to już jest cud...A niewiasta jeszcze do tego nie poświęciła u czarnego, no i klops...Ten zakup należy zapisać jako zakup nieudany-strata własna kasy...I taką popierdułkę umieszczać na forum iświnoujście, bo jak mówi mądre przysłowie (widziały gały co brały)...amen

Gość • Czwartek [21.06.2018, 20:15:12] • [IP: 88.156.206.***]

Co było wadą tego telefonu to dość istotne ? Jeśli tylko pani się nie spodobał to niech spada. Prawo mówi wyraźnie - jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 18:03:49] • [IP: 188.146.98.**]

Jaki to market ma na w d... Należy wymienić nazwę firmy, ale każdy się boi, bo tamci mają prawników i pomówią o zniesławienie. Niech pomówią, to dopiero będzie antyreklama! Tak się znęcać nad starszą osobą, to tylko może być człowiek, który nie ma serca, tylko sakiewkę na srebrniki. Gonić dziadostwo. Nawet kiedy ta Pani chciała by wymienić ten chiński produkt na inny z innych przyczyn, to też należało by wymienić. Dobry obuczaj tak nakazuje.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 17:06:56] • [IP: 77.252.46.**]

TAK CZY TAK CHCE ODDAC MUSZA PRZYJAC JAK KAZDY TOWAR

Gość • Czwartek [21.06.2018, 13:11:27] • [IP: 176.221.122.***]

Po prostu trochę techniki i się pogubiła

Gość • Czwartek [21.06.2018, 11:41:19] • [IP: 88.156.232.***]

#zdjecieposzkodowanegotrzymajacegoprzedmiot

Gość • Czwartek [21.06.2018, 11:38:41] • [IP: 176.221.122.***]

I dobrze, ze do Warszawy bo w Świnoujściu to rzecznik na pewno nie pomoże. Nasz rzecznik to jakieś nieporozumienie.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 11:36:34] • [IP: 92.42.112.**]

Co znaczy telefon po rozpakowaniu okazał się być wadliwy? Konkretnie co jest jego wadą, przecież to jest najistotniejsze i nie ma nic o tym, czy Pani ma dowód sprzedaży- paragon Bo co za różnica skąd Pani jest.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 10:44:40] • [IP: 109.241.63.**]

Jeżeli wadą jest to, że ma telefoniczną ładowarkę a nie klasyczną na microUSB, to nie jest to wada. Co sklep ma potem zrobić z telefonem, który utracił dziewictwo? Który mógł być użyty nawet do przestępstwa? Dać na półkę i sprzedawać jako nowy? Bo klient zmienił zdanie? Czy ta kobieta wie, że oddając taki telefon, wymaga co najmniej dwu godzinnej pracy księgowego, by taki zakup poprawnie skorygować w dokumentacji fiskalnej sklepu? Jeśli ona chce zapłacić za dwie godziny pracy księgowego, to sklep może przyjąć zwrot, ale jeśli jest to jej widzi mi się i ja oddam do sklepu, zmuszę tam kogoś, by dla niej pracował przez dwie godziny za darmo dokonując korekty sprzedaży, wystawiając korektę do paragonu fiskalnego, księgując ją, wpisując zdarzenie do fiskalnego rejestru korekt zwrotów - a na koniec rozliczając wszystko w programie księgowym - to niech za tę pracę narzuconą nam przez ustawodawcę pod przymusem zapłaci. W USA można zwrócić towar, bo nie ma księgowych debilizmów jakie są u nas, zajmujących czas i pracę

Gość • Czwartek [21.06.2018, 10:42:12] • [IP: 176.221.122.***]

A ktoś się jej pytał przy kasie czy jest ze Ś-cia? Przecież każdy towar z paragonem można zwrócić w ciągu 3 dni.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 10:21:14] • [IP: 80.245.179.***]

Z artykułu nic nie wynika. Miał wadę czy nie ? Jeśli nie, przestań truć kobieto.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 10:01:57] • [IP: 94.254.227.***]

telefon pewnie za 50-80 zl szkoda zachodu do Warszafki droga cebulaczko

Gość • Czwartek [21.06.2018, 09:50:46] • [IP: 188.146.34.***]

przecież widać że Made in China to trzeba do chin jechać z reklamacją bo jest gwarancja producenta.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 09:14:39] • [IP: 94.254.233.**]

Nie bezradna, tylko miejski rzecznik konsumentów jest dla mieszkańców naszego miasta. Warszawka kupuje towar wadliwy to oddaje do reklamacji. Jak nie chcą przyjąć to do sądu! Tyle w temacie!

Gość • Czwartek [21.06.2018, 08:55:45] • [IP: 178.235.183.**]

jest tak:kupiłam tanioche, wrociłam do domu, nie potrafie zadzwonić -to myśle sobie oddam bo w Polsce mozna wszystko oddać. A tu nie ma jak. Najgorsze dla biznesu -handlu jest to, ze pozniej taka pani drugiej pani albo hejt w sieci -dla sklepu straty totalne.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 08:50:41] • [IP: 94.254.243.***]

Polska banda popaprancow, za granicą oddajesz sprzęt po miesiącu i zwracają kasę na UJ komuś rzecznik to darmozjad który żyje z naszych podatków. Kupiłeś wadliwy oddajesz i ich zasranym obowiązkiem jest wymienić towar takie jest prawo

Gość • Czwartek [21.06.2018, 08:30:14] • [IP: 23.226.237.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [21.06.2018, 08:26:59] • [IP: 109.243.158.**]

Sugeruje Adminowi skasowanie spamu z 22:09 - wygląda to na toporne wciskanie nam reklamy firmy.

Gość • Czwartek [21.06.2018, 08:26:22] • [IP: 93.94.188.***]

To wadliwy czy nie? Starsza Pani twierdzi, ze tak, a skep i rzecznik, ze nie...

Gość • Czwartek [21.06.2018, 08:11:10] • [IP: 94.254.231.**]

No to w końcu jest wadliwy czy nie? Bo już ktoś się gubi w zeznaniach. Artykuł jest dla mnie niejasny.

Oglądasz 1-25 z 49
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta 29 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) godz. 13:00, która odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu sala 315, II piętro budynek przy ul. Wojska Polskiego 1/1. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Podsumowanie VIII kadencji Rady Miasta Świnoujście. 3. Zamknięcie sesji. Przewodnicząca Rady Miasta Elżbieta Jabłońska ■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■