POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [04.01.2019, 00:13:12] • Polska

W stolicy rusza Misja Zerowa Emisja

W stolicy rusza Misja Zerowa Emisja

fot. Organizator

Dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100% elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W ramach pilotażu Misja Zerowa Emisja, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zbada, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku i efektywna ekonomicznie. Analizowana będzie emisja CO2 oraz całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego.

Ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków przewozi się rocznie w Warszawie. Kurierzy, dostawcy i przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad kilkanaście tysięcy operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.

- Celem projektu Misja Zerowa Emisja jest przeprowadzenie rzetelnej i miarodajnej analizy porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w odniesieniu do pojazdu spalinowego. W tym celu, na ulice Warszawy wyjadą dwa pojazdy: elektryczny e-Crafter i jego konwencjonalny odpowiednik, Crafter z silnikiem Diesla – mówi Łukasz Witkowski z PSPA.

W badanie zaangażowało się wiele firm. Pojazdy dostarczył Volkswagen, a procesem logistycznym zarządza lider niskoemisyjnej logistyki w Polsce, firma No Limit. W pierwszej kolejności dostawy będą realizowane dla marki IKEA. Towary ze sklepów trafiać będą wprost do klientów (B2C) w ramach usługi home delivery. Następnie realizowane będą dostawy dla H&M. Ładunki z magazynów firmy No Limit będą transportowane do sieci sklepów w Warszawie (B2B). Badanie przeprowadzone zostanie w codziennym trybie pracy, na tych samych trasach przez dwa pojazdy, przez okres 3 tygodni dla każdego z partnerów.

- Dbałość o środowisko naturalne jest priorytetem coraz szerszego grona firm. Przejawia się to zaangażowaniem w projekty i tworzenie rozwiązań, które łączą efektywność z ekologią. Cieszymy się, że projekt tej skali, pod patronatem Europejskiego Stowarzyszenia Elektromobilności (AVERE), możemy realizować jako pierwsi w Polsce – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, największej w kraju organizacji nakierowanej na promocję elektromobilności.
Udział w projekcie Misja Zerowa Emisja bierze także Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT), który we współpracy z PSPA opracował metodologię badania i zajmie się agregacją i analizą danych. Jeden z największych w Europie dostawców usług Car Fleet Management, badający potencjał elektryfikacji flot, firma Alphabet, która dostarczyła urządzenia pomiarowe. Największy producent infrastruktury w Polsce, firma GARO, zapewniła ładowarki na czas realizacji badania, a wsparcie technologiczne zapewnia koncern energetyczny Engie, światowy lider w zakresie elektromobilności, z niemal 60 tysiącami urządzeń do ładowania EV na całym świecie.

- Zdecydowaliśmy się wziąć udział w projekcie, ponieważ wykorzystanie niskoemisyjnego transportu produktów do klientów jest częścią naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju. Jednym z jej priorytetowych obszarów jest przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. W tym celu zobowiązaliśmy się do 2030 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w ilości większej niż IKEA emituje w całym swoim łańcuchu wartości. W ramach podejmowanych działań chcemy, aby do 2025 roku 100% transportu realizowanego w związku z dostawami i usługami dla klientów bazowało na pojazdach elektrycznych lub innych rozwiązaniach o zerowej emisji spalin. Ciekawi jesteśmy wyników badań oraz tego, jak sprawdzi się elektryczny samochód ciężarowy w realizacji naszych dostaw – mówi Wiktor Zaremba, Sustainability Developer IKEA.

- W grupie H&M wierzymy, że zrównoważona moda i design powinny być dostępne dla każdego. Dlatego bardzo duży nacisk kładziemy na kwestie związane z ochroną klimatu i gospodarką obiegu zamkniętego. Niskoemisyjny, elektryczny transport od dawna leży w zasięgu naszych zainteresowań, a dzięki badaniu będziemy mogli sprawdzić, jak działa w praktyce – mówi Michael Schulz Head of CEE logistics division H&M Polska.

W ramach badania analizie zostanie poddanych wiele parametrów eksploatacyjnych obu Crafterów, w tym m.in. czas jazdy, pokonywany dystans, średnia prędkość, profil przyśpieszeń, liczba tankowań i ładowań oraz spalanie i zużycie energii. Zakładając ośmiogodzinny dzień pracy kierowcy, na każdy parametr przypadnie około 25 tysięcy pomiarów każdego dnia. Dokładność lokalizacji pojazdów wynosić będzie 1,5-4m, a każdy nadajnik będzie widoczny dla przynajmniej 4 z 24 satelitów. W raporcie końcowym uwzględnione będą dodatkowo takie parametry, jak cena pojazdu, cena paliwa i energii elektrycznej, koszty serwisu, a nawet temperatura otoczenia. Premierę raportu zaplanowano na marzec przyszłego roku, podczas kongresu MOVE (Mobility & Vehicles) w trakcie Poznań Motor Show 2019, który współorganizuje PSPA.

- Rynek pojazdów elektrycznych, tak w zakresie transportu towarów, jak i transportu indywidualnego, rozwija się w sposób niezwykle dynamiczny. Powstaje wiele zagranicznych publikacji na temat analizy emisji CO2 i TCO, ale autorzy przyjmują różne założenia i dochodzą do rozbieżnych wniosków. Nasze badanie dostarczy miarodajne i rzetelne dane w polskich warunkach – dodaje Maciej Mazur z PSPA.

- Jednym z celów marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest wyznaczenie kierunków nowocześniej logistyki miejskiej. Koncentrujemy się na przyszłych obszarach mobilności. Mając na uwadze kwestie środowiskowe i nowe potrzeby naszych Klientów uzupełniamy gamę modelową o pojazdy elektryczne.

Pierwszym elektrycznym, samochodem dostawczym w ofercie jest e-Crafter, produkowany w Polsce. W przyszłym roku pojawi się także elektryczny Volkswagen Caddy i Transporter. Wszystkie wymienione modele są odpowiedzią na pojawiające się nowe ekologiczne zapotrzebowanie naszych klientów i ich odbiorców.

Cieszymy się, że możemy wziąć udział w badaniu i zweryfikować założenia, które przyświecały nam przy tworzeniu tego samochodu - mówi Patryk Grzeczka z marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Wyniki badań społecznych przeprowadzonych w ramach inicjatywy FREVUE (Freight Electric Vehicles in Urban Europe), który jest określany jako flagowy projekt Komisji Europejskiej wspierający wprowadzanie floty elektrycznych pojazdów na potrzeby logistyki miejskiej, jednoznacznie wskazują, że zeroemisyjny transport towarów jest bardzo dobrze odbierany przez mieszkańców.

- Dostawcze samochody o napędzie elektrycznym to przyszłościowe rozwiązanie w logistyce miejskiej. Jesteśmy ciekawi, jak elektryczny e-Crafter sprawdzi się w codziennej eksploatacji i jakie będą wyniki realizowanego badania. Wnioski z analizy danych na pewno weźmiemy pod uwagę przy kolejnych inwestycjach flotowych w naszej firmie. Cały projekt to krok naprzód w realizacji naszej ekologicznej strategii, którą realizujemy od 2015 roku stale inwestując w niskoemisyjne rozwiązania w transporcie. – mówi Maciej Rybak, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Home Delivery z NO LIMIT.


komentarzy: 2, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-2 z 2

Gość • Niedziela [06.01.2019, 20:04:06] • [IP: 77.252.46.**]

A prąd do gniazdek zasysają z Kosmosu.

Gość • Niedziela [06.01.2019, 20:02:54] • [IP: 77.252.46.**]

Oj, biedna ta stolica.

Oglądasz 1-2 z 2
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■