Andrzej Pawełczyk
Urodzony w 1964 r. Studia w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom w 1992 r. Twórczość w obszarze performance, architektury i sztuk wizualnych. W Sztuce porusza zagadnienia związane z tożsamością i społecznymi funkcjami sztuki na pograniczu kulturowym.
Jako performer, zrealizował ponad sto performance, uczestnicząc w festiwalach i przeglądach sztuki na terenie Polski i krajów europejskich. Zrealizował wiele projektów z zakresu sztuki użytkowej: plakatów, książek unikatowych i typografii.
Przez dwadzieścia lat współprowadził Pracownię Projektowania Architektonicznego i ma jako projektant, w dorobku, liczne realizacje architektoniczne obiektów mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej i małej architektury.
Twórca i kurator Galerii Sztuki Współczesnej-ms44 w Świnoujściu w której zrealizował kilkadziesiąt projektów kuratorskich dotyczących szeroko pojętej sztuki współczesnej. Od roku 2013 prezentuje w niej najciekawsze wydarzenia w sztuce i realizuje projekty dotyczące kultury w kontekście społecznym. Współpracuje z partnerami niemieckimi, realizując interdyscyplinarne projekty polsko-niemieckie.
Zofia Rydet
Jedna z najwybitniejszych postaci fotografii polskiej. Urodziła się 5 maja 1911 roku w Stanisławowie, zmarła 24 sierpnia 1997 roku w Gliwicach. Od lat 60. czynnie uczestniczyła w życiu artystycznym, tworząc cykle “Mały człowiek” i “Czas przemijania”. Również w latach 60. rozpoczęła pracę nad cyklem fotomontaży “Świat uczuć i wyobraźni”, który został wydany w 1979 roku jako album ze wstępem Urszuli Czartoryskiej. Składał się z 70 fotografii tworzących 15 serii poetyckich fotomontaży o dużej sile oddziaływania emocjonalnego. “Mój “Świat uczuć i wyobraźni” – pisała Rydet – mówi o człowieku zagrożonym już od chwili narodzin, o jego obsesjach, o jego uczuciach, osamotnieniu, pragnieniach, o lęku, przed którym ratuje go tylko miłość, o tragedii przemijania, o strachu przed zagładą i zniszczeniem”. Od 1978 roku praktycznie do końca swej twórczości realizowała najważniejsze dokonanie artystyczne – “Zapis socjologiczny” – wykonana w kilkudziesięciu tysiącach negatywów monumentalna dokumentacja człowieka i społeczeństwa, realizowana samodzielnie w kilkunastu województwach w całej Polsce i innych miejscach, takich jak Douchy we Francji i w Nowym Jorku. W 1980 zaprezentowała konceptualny cykl “Nieskończoność dalekich dróg”. Ostatnią ważną serią stała się realizowana na przełomie lat 80. i 90. “Suita śląska”, na którą składają się kolaże i fotomontaże, zawierające autocytaty z wcześniejszych fotografii, głównie z “Zapisu socjologicznego”, które artystka skomponowała na kształt ludowych przedstawień sakralnych, z kwiatami polnymi, materiałami, wycinkami z gazet. Jej prace znajdują się w najważniejszych zbiorach polskich, w tym: w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Śląskim w Katowicach, Muzeum Fotografii w Krakowie, a także w Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Centre Georges Pompidou w Paryżu, Museum of Modern Art w Kioto i w National Museum of Photography, Film and Television w Bradford.
Główna część dorobku artystycznego Zofii Rydet aktualnie znajduje się w depozycie Fundacji im. Zofii Rydet, której celem jest promocja i odczytywanie na nowo jej twórczości. Od 2011 roku fundacja współrealizuje wystawy fotograficzne Zofii Rydet w Polsce i w Europie, a także prowadzi działalność wydawniczą.
w Maju Emeryci otrzymają Wypłatę Trzynastki tak postanowiła Katolicka PIS
12:46 -Dziwne jest lekceważenie wiary u kogos tak wybitnego, jak Pascal, który jest autorem wybitnej prozy na tematy chrześcijaństwa, wiary - gdybyś o tym wiedział, nie ujawniałbys swojej ignorancji i zdziwienia. Pascal jest uznawany za... klasyka literatury francuskiej i światowej, np. za" Mysli", choć był matematykiem. Przeżył mocne nawrócenie, zbliżył sie do jansenizmu, takiego heretyckiego prądu w ówczesnej Francji, ale potem sie zdystansował do herezji. Wiem, że wygodniej sie żyje w ignorancji, karmionej tym co dziś aktualnie nagłaśniane jest przez tabloidalne media, ale prawdziwa wiedza sięga głebiej. Jest NIEKLIKALNA, czerpie się ją z lektur, własnej formacji intelektualnej i duchowej (tę ostatnią rycerze klikań, czyli iluzji, że się cos wie, by wykreslili). Z" Myslami" Pascala żyłem od dzieciństwa, mój ojciec je kupił jeszcze w wydaw.Pax.
Dziwna jest ta potrzeba podkreślania swojej orientacji, jaka by ona nie była.
Piękna fotografia.
Wiara miała wpływ na słynną sentencję, którą zacytowałem. Dziwna jest ta alergia na istnienie fundamentalnej dla kultury i cywilizacji zachodniej wiary chrześcijańskiej.
Dziwne jest podkreślanie głębokiej wiary uczonego, tak jakby wiara miała wpływ na wielkość geniuszu. Podobnie jak afiszowanie się ze swoją orientacją. Jestem przekonany, że ktoś tak fotografujący nawet w reklamie byłby mistrzem.
To zdjecie obok - wspaniałe! To nie jest ta wypielęgnowana babcia rodem z reklam telewizyjnych, to twarz prawdziwa, ukazująca mądrość, ciepło, doświadczenie, nieustające smakowanie piękna życia, i tę znaną prawdę sformulowaną przez wybitnego uczonego i zarazem człowieka mocno wierzącego, B. Pascala:" człowiek jest trzciną najsłabszą na wietrze, najwątlejszą w przyrodzie, ale trzciną myślącą".