POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [23.04.2019, 19:54:06] • Świnoujście

Lokalizacja cmentarza dla zwierząt, czyli… tu jest pies pogrzebany

Lokalizacja cmentarza dla zwierząt, czyli… tu jest pies pogrzebany

fot. Sławomir Ryfczyński

Czy w sąsiedztwie cmentarza dla ludzi może powstać cmentarz dla zwierząt? Barbara Michalska, zastępca prezydenta Świnoujścia, przyznaje, że w tej kwestii „się zawiesiła”. Jej opinii nie podzielają urzędnicy magistratu. A co sądzą o tym Czytelnicy iswinoujscie? Czekamy na Wasze opinie.

Na wtorkowym spotkaniu komisji rady miasta poruszono nieśmiertelny temat… cmentarza dla zwierząt.

- Jest to też temat, który jest omawiany od dłuższego czasu - przyznała Barbara Michalska, zastępca prezydenta Świnoujścia - i nawet już jest tak, że mamy opinię pozytywną Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dwóch proponowanych przez nas lokalizacji i to jest też temat, który byśmy chcieli z państwem zamknąć. Pierwsza lokalizacja tego cmentarza dla zwierząt to jest nasz cmentarz komunalny na wyspie Uznam. Ja swojego czasu proponowałam, aby z tej nowej części, jaką przygotowaliśmy, wydzielić, wyodrębnić taki trójkąt, jaki państwo widzicie. Po lewej stronie jest ulica Steyera, a tu jest ta nowa część cmentarza. Stwierdziłam, że może po prostu wydzielić tę część, nawet w fizyczny sposób np. jakąś alejką, i tam można nawet już uruchomić ten cmentarz. Spotkałam się z taką opinią, że „jak to? w sąsiedztwie cmentarza dla ludzi?” i powiem szczerze, że było tak negatywne nastawienie, nawet w Urzędzie, że się zawiesiłam. Ja nie wiem, ja jestem do tego rozwiązania przekonana absolutnie i potrzebuję państwa opinię, muszę zrobić jakieś konsultacje, czy rzeczywiście sąsiedztwo cmentarza dla zwierząt koliduje z cmentarzem dla ludzi. Jak dla mnie absolutnie nie. Może jakieś przepisy weterynarii jeszcze są i to blokują. Ja takich przepisów nie widzę. Jest tylko kwestia opinii społecznej, czy to się przyjmie i to można by było zrobić już.

Lokalizacja cmentarza dla zwierząt, czyli… tu jest pies pogrzebany

fot. Sławomir Ryfczyński

Druga rozważana lokalizacja to teren w Przytorze. Według planu zagospodarowania przestrzennego, trzeba go dopiero przygotować. Tu także jest pozytywna opinia sanitarna.

Lokalizacja cmentarza dla zwierząt, czyli… tu jest pies pogrzebany

fot. Andrzej Ryfczyński

- To też jest w sąsiedztwie cmentarza komunalnego, miejskiego - mówiła wiceprezydent. - To też jest temat otwarty do dyskusji.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 55, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-55 z 55

Gość • Piątek [26.04.2019, 11:24:48] • [IP: 176.221.123.**]

a co mam do smietnika zwłoki wrzucic ? lepiej niech bedzie cmentarz dla zwierzaków

Bartek • Czwartek [25.04.2019, 10:37:16] • [IP: 77.114.49.***]

Przytór, świetne miejsce!

Gość • Środa [24.04.2019, 23:11:45] • [IP: 37.47.161.***]

, , zmarłym jest wszystko jedno" Owszem, głosu nie mają. Zmarłych chowają żywi. Skoro wielbiciele zwierząt tak walczą, może niech swoje pupile chowają w grobach swoich bliskich. Czemu nie?

Gość • Środa [24.04.2019, 20:33:58] • [IP: 83.8.164.***]

Jestem za. Takie miejsce jest bardzo potrzebne natomiast lokalizacja jest mniej istotna dla mnie może być w sąsiedztwie cmentarza dla ludzi w czym to przeszkadza wszyscy jesteśmy stworzeniami Bożymi. Trzymam kciuki żeby takie miejsce powstało jak jest w innych miastach.

Gość • Środa [24.04.2019, 20:22:04] • [IP: 92.41.81.**]

...i tu leży pies pogrzebany.

Gość • Środa [24.04.2019, 20:14:58] • [IP: 178.235.146.***]

Oj ludziska, nie jeden z was nie zasługuje na pochówek godny, boście zbydlęceni i podli, a nie jeden zwierzak ma więcej prawych cech i wierność, serce i oddanie.Nigdy Zwierzak nie powie jaka go krzywda spotyka, ale serce ma wierne i tęskni, i kocha bezwarunkowo.Mamy tyle zwierząt i należy je godnie pożegnać, pochować, a nie traktować jak nic gdy już odejdą, utylizować to podłość.

Gość • Środa [24.04.2019, 18:56:44] • [IP: 93.94.190.***]

Więcej Śmietników na psie odchody !! nie ma gdzie wyrzucać

Gość 500+ • Środa [24.04.2019, 17:19:55] • [IP: 77.114.139.***]

A nie lepiej zrobić cmentarz dla kotów, przecież koty masę szczurów neutralizują, a kundle to tylko srają po chodnikach i trawnikach...Cmentarz dla psów ma założyc Pan Nowicki na swej działce w Przytorze...Bo za posiadanie dwóch kotów Prezes ma płacić każdemu 300+ od lipca roku pańskiego 2019..

Gość • Środa [24.04.2019, 16:19:35] • [IP: 80.245.189.***]

Pani Michalska, Pani nic nie koliduje, ale czy ma Pani czym myśleć? Co to ma być mamy dość takich kretyńskich pomysłów jak cmentarz dla zwierząt tam gdzie chowa się ludzi. Pani niema za grosz człowieczeństwa kim Pani jest? Trzeba mózgu niemieć żeby takie idiotyzmy przedstawiać. Pani zapomniała że jest dla nas a nie my dla Pani? W głowach wam się po przewracało? Absolutnie głupi pomysł.

Gość • Środa [24.04.2019, 15:12:11] • [IP: 109.243.198.*]

11:01 - z tym zwłaszcza w tym poście się zgadzam:" humanizacja zwierząt i animalizacja ludzi". Popatrzmy: można zabijać niechciane, wolą dorosłych powołane do życia dzieci - np.dlatego że są niepełnosprawne, a jednocześnie zwiększa się ochronę życia zwierząt. Na Zachodzie już wprowadzono miejscami eutanazję wbrew woli chorego, też eutanazję dzieci - a jakby z drugiej strony dociska się resztki antropocentrycznej wizji świata drugą szczęką" kombinerek" z fryzjerem dla psów, z cmentarzem dla zwierząt. Odejście od religii owocuje jakąś chorą rzeczywistością, jakby wziętą z krzywego lustra.

Gość • Środa [24.04.2019, 14:58:25] • [IP: 185.210.38.**]

Popieram lokalizację przy cmentarzu, ale dla zwierząt powinien być oddzielony nie tylko aleją

Gość • Środa [24.04.2019, 14:01:23] • [IP: 178.238.253.**]

Z tą świętością to, żeby nie powiedzieć dosadnej prawdy, powiem tylko przesada. Cmentarz powinien być, a bliżej cmentarza dla ludzi tym bardziej. Zwierzęta zasługują bardzo często na większy szacunek niż człowiek. Nazywanie takiego człowieka psem jest obrazą dla psa.

Gość • Środa [24.04.2019, 12:44:18] • [IP: 80.245.182.***]

PEWNIE Z TEJ MIŁOŚCI TO NAJLEPIEJ ZAKOPAĆ W LESIE, PRZYWIĄZAC DO DRZEWA, ZAGŁODZIĆ NA ŚMIERĆ ALBO WYRZUCIĆ NA ŚMIETNIK.I TO JEST KULTURA -BO PRZECIEŻ JAK ZWIERZAK UMRZE TO Z ZUSU NIC NIE MA -SKÓRKA IDZIE SIĘ. ..I TAKI JEST POLAK, WYGOOGLOWANY PROSTAK

Gość • Środa [24.04.2019, 12:23:06] • [IP: 31.0.126.***]

Cmentarz dla zwierząt obok cmentarza dla ludzi to świetny pomysł, a mieszkańcy z negatywnym podejściem nie mają swoich czworonogów których chcieliby odwiedzać dlatego nigdy nie zrozumieją i nie poprą tego pomysłu

Gość • Środa [24.04.2019, 11:49:23] • [IP: 78.133.244.**]

najpierw psiarze niech pogrzebią kupy

Gość • Środa [24.04.2019, 11:30:58] • [IP: 93.94.190.***]

Nie tylko nie powinno byc tam cmentarza dla zwierząt, ale w ogóle nie powinno byc jakiegokolwiek cmentarza dla zwierząt. Tylko powinny byc usługi krematoryjne dla właścicieli zwierząt. Wynika to z prostej rzeczy: nasza kultura, obyczaj, sposób rozumienia spraw śmierci i tego, kim jest człowiek w odniesieniu do świata przyrody dyskwalifikują te dziwne nowinki, jakim jest cześć dla ciała zwierzęcia. Rozumiem, że ukochanego zwierzaka nie będzie się wrzucac do śmieci, ale też własciwym rozwiązaniem dla tego typu problemów jest spalenie zwłok. I niech sobie maniacy biora popiół, trudno, na tego typu mentalnośc nie ma rady i przymus do końca nie działa. Innym ważnym motywem niezakładania cmentarza dla zwierząt jest to, że każdy metr kwadratowy stałego i suchego lądu jest w Świnoujściu cenny. Nie pojmuję, jak można w ogóle brać pod uwagę cmentarz dla zwierząt. Opór ludzi w urzedzie wokół Michalskiej to objaw zdrowego rozsądku. - A w ogóle, kiedy gaśnie wiara religijna, budzą się duchowości zastępcze, mocno ułomne.

Gość • Środa [24.04.2019, 11:17:31] • [IP: 149.156.152.***]

Istotą chyba będzie tutaj problem empatii i wrażliwości na drugiego człowieka. W polskiej tradycji cmentarz to ziemia święta. Przypominam, że jedną z większych kar było pochowanie ciała za cmentarzem, pod murem. Z tego wynikałoby, iż jednak nie jest wskazane zbyt bliskie sąsiedztwo cmentarza i grzebowiska dla zwierząt. I proszę zrozumieć, że nie chodzi tu o niechęć do zwierząt, lecz o poszanowanie wrażliwości drugiego człowieka. Lepiej jednak będzie zachować dystans pomiędzy tymi miejscami. Przez zwykły szacunek.

Gość • Środa [24.04.2019, 11:04:31] • [IP: 31.0.33.***]

Ta Pani gada i robi od rzeczy.

Gość • Środa [24.04.2019, 11:01:04] • [IP: 93.94.186.***]

Z G R O Z A !!Humanizacja zwierząt i tym samym animalizacja ludzi. Przydałby się również cmentarz dla:umiłowanych pluszaków, a tu już tylko krok do oficjalnego obdarowania ich duszą, przez człowieka oczywiście. W ten sposób jednym skokiem człowiek pozwoliłby" sobie" - zrównać się z Ojcem Wszechrzeczy,. a co nie wolno? Już jeden taki był, jutrzenką zwany czyli lucyferem. Jednym słowem to " lucyferianiści i stąd: kodomici i/lub -iści, genderowie/iści/, aborterzy/iści/, eutanazerzy/eutanaziści no i wreszcie crem de la creme, ejakuliści różnootworowi LGBTiKU-iści, związki dwuotworowe, dwuwtyczkowe, rano ona, wieczorem on a w południe itrans/ to i to /fantastycznie, róbta co chceta i już mamy niebiańskość szatańską z samego tego lucyferiańskiego korzenia. Sam miód, idzie się porzygać, jak na widok umiłowanych piesków prowadzonych z dumą i miłościa, obserwowanych troskliwie jak sr.ją i ob..czywają trójkąt zieleni u zbiegu TAKICH 3-ch ulic: Sikorskiego, H.Pruskiego, M.Cassino-uextrementniony krzyż sybiraków!NEOKOM

Gość • Środa [24.04.2019, 10:40:43] • [IP: 5.173.128.**]

Chore!!

Gość • Środa [24.04.2019, 10:38:20] • [IP: 37.248.213.**]

Do [24.04.2019, 10:01:26] • [IP: 176.221.122.***], , Słoiki z, , pyrlandi, , głosu nie mają. . Naściągało, , śmieci, , i zaśmiecają środowisko. .

Gość • Środa [24.04.2019, 10:26:37] • [IP: 31.0.39.***]

W końcu będzie cmentarz dla naszych ukochanych zwierzaków. Nie mamy nic przeciwko chowaniu zwierzat przy ludzkim cmentarzu. To swietny pomysł !

Gość • Środa [24.04.2019, 10:01:26] • [IP: 176.221.122.***]

Mieszkańców świneminde powinno się zakopywać pod płotem. Każdy miejscowy burak to siedlisko hejtu i nienawiści. Całe szczęście, że osiedlają się tu też normalni ludzie z Polski.

Gość • Środa [24.04.2019, 09:13:49] • [IP: 31.11.130.**]

No to jest okazja na nowy interes trumienki, trumieneczki, pomniki, pomniczki. Tylko co do tych naszych braci mniejszych to" Święych obcowanie" ich nie dotyczy, bo nie mają duszy. Zatem utylizacja, wspomnienia na zdjęciach i po co miejsce na ziemi zajmować. Przecież taki trójkącik przy takiej ilości zwierząt jaką mamy w naszym mieście, o na ile wysarczy?

swinoujscianie • Środa [24.04.2019, 08:43:25] • [IP: 176.221.123.***]

Ciesze się ze nareszcie powstal problem z pochowaniem psa, otoz jestem zdecydowanie na TAK a miejsc w S-ciu jest az nadto aby utworzyć taki cmentarz i bardzo prosimy aby ten problem został zrealizowany.

Gość • Środa [24.04.2019, 08:35:26] • [IP: 79.140.194.**]

POWARIOWALI, A GDZIE MIEJSCE POCHOWKU DLA : KOTOW, KONI ITP ??

Gość • Środa [24.04.2019, 08:17:28] • [IP: 83.11.234.***]

ŻENADA, DALEJ CIĄGNĄ TEN DURNY POMYSŁ, PEWNIE KTOS, , WIEMY KTO TO WYMYSLIŁ, , CZUJE WIELKI BIZNES DLA SIEBIE, A NASZ PREZYDENT DALEJ W TO BRNIE, PORA ZOBACZYC JAK LUDZIE ŻYJĄ, JAKOS DO TEJ PORY GDZIES GRZEBANO TE OSRANE PUPILKI I NIECH TAK DALEJ ZOSTANIE, NIE MACIE NA CO WYDAWAC NIE SWOICH PIENIĘDZY, A CMENTARZ NIECH ZROBI RADNY, BEZRADNY U SIEBIE W PRZYTORZE NA WIELKIM PODWÓRZU.

Gość • Środa [24.04.2019, 08:13:01] • [IP: 37.47.191.***]

Nie do uwierzenia, że radni biorą grube tysiące za zajmowanie się takimi bzdurami. Ludzie ogarnięcie się nie chce wam się chodzić do rodziny na groby, stoją zaniedbane a pójdziecie do psa ? Wątpię. Od zawsze każdy brał łopatę i zakopywał zwierzę gdzieś w spokojnym miejscu gdzie sam wybrał w lesie gdzieś na skraju polany itd.moze jeszcze powolajcie służby które będą przyjeżdżać i to za was robić, oczywiście nekrolog i ceremonia obowiązkowo

Gość • Środa [24.04.2019, 07:38:29] • [IP: 31.11.129.***]

Od zwierząt jest Remondis i utylizacja. Dlaczego dla kilku. ... mają być wydawane pieniądze miasta. Miłośnicy niech sobie kopią doły na swoich działkach, ogródkach, jeżeli już muszą.

Gość • Środa [24.04.2019, 07:22:57] • [IP: 93.94.191.***]

W końcu należałoby zrobić takie miejsce. Obok cmentarza dla ludzi, jak najbardziej. Nawet proponuję po obu stronach Świny, bo z prawobrzeża też nikt nie będzie wiózł martwego zwierzęcia.

Gość • Środa [24.04.2019, 07:17:47] • [IP: 95.41.101.**]

Nie mam nic do piesków ale jak wyje mi cały dzień za ścianą albo zimą na klatce to świadczy tylko o jego właścicielu

Gość • Środa [24.04.2019, 01:13:57] • [IP: 176.221.123.***]

Pani prezydent! Tu nie o przepisy chodzi! Są takie sprawy, że zwykłe dopasowanie paragrafu to nie wszystko bo to także kwestia pewnego wyczucia, wrażliwości, odczuć, emocji. Czy urzędnicy maja rygorystyczny zakaz spoglądania nawet w te stronę? Bo to dotyczy ludzi. I to niejednego...

Gość • Środa [24.04.2019, 00:54:00] • [IP: 31.0.69.*]

Ma byc cmentarz dla zwierząt Bo gdzie pochować Naszych przyjaciół One są lepsze od ludzi.

Gość • Środa [24.04.2019, 00:48:05] • [IP: 185.210.39.**]

Popieram I cieszy Mnie fakt, że poruszono ten temat.Mam nadzieję, że pomysł zostanie zrealizowany w najbliższym czasie. Pozwoli, to właścicielom pupili na godne pożegnanie.Może co dla niektórych wydaje się to"śmieszne", ale sama jestem posiadaczem psa I chcąc czy nie chcąc problem co po odejściu psa zrobic nurtuje!!

Zz • Wtorek [23.04.2019, 23:37:15] • [IP: 94.254.232.**]

Parodia czy ludziom już się w głowach poprzewracało cmentarz dla zwierząt co jeszcze wymyślicie może hotel dla psów z widokiem na morze, kpina

Gość • Wtorek [23.04.2019, 22:52:42] • [IP: 37.248.215.***]

Ile ludzi tyle opinii a więc cmentarza nie będzie

Ginter • Wtorek [23.04.2019, 22:34:51] • [IP: 37.8.231.**]

Apel do psiarzy! Proszę sprzątać kupki po swoich psach. Wasz pies - wasza kupka. Woreczek i na chatę!

Gość • Wtorek [23.04.2019, 22:18:45] • [IP: 31.11.128.**]

bardzo dobre miejsce...

Gość • Wtorek [23.04.2019, 22:18:44] • [IP: 176.221.123.**]

Taki cmentarz jest potrzebny i całkowicie popieram aby powstał, szkoda tylko że niektórzy nie rozumieją i oburzają się że za blisko cmentarza dla ludzi, a nikt nie pomyśli że tym co tam leżą to juz wszystko jedno.Nikt tych zwierząt na nich chować nie będzie.Jesteśmy obłudni niby kochamy zwierzęta a tak naprawę po śmierci nie ma co z nimi zrobić.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 22:15:18] • [IP: 5.173.128.**]

Jestem za cmętarzem dla zwierząt. Całe zyvie dazymy je miłością i są czescią naszej rodziny. Jak odejdzie kazdy powinien miec prawo lochowac godnie swojego przyjaciela.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 22:07:42] • [IP: 37.248.213.***]

Jestem za. Po śmierci, lepiej leżeć obok oddanego przyjaciela psa czy kota, pełnego bezinteresownej i bezgranicznie miłości niż obcego człowieka pełnego zawiści, nienawiści hejtu.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 22:06:01] • [IP: 37.8.215.***]

Popieram i mi nie przeszkadza aby cmentarz dla zwierząt powstał obok ludzkiego. Przecież to nasi mniejsi bracia i siostry. Tak rozsądnie pisząc, przecież po śmierci nasze ciała ulegają rozkładowi i tak samo zwierząt, niczym się nie różnimy. Aż miło będzie mi odwiedzić groby bliskich jak i moich zwierząt. Nie widzę w tym nic odrażającego. Przytór odpada, za daleko dla mnie. Chociaż raz popieram pomysł pani Barbary Michalskiej. Pozdrawiam.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 21:52:16] • [IP: 176.221.122.**]

ZEROBCIE CMENTARZ DLA ZWIERZAT. ...WZDLUZ GRANICY Z NIEMCAMI!!NIE ZAJMA MIEJSCA LUDZIOM, LATWY DOSTEP I TEREN DOBRZE WYKORZYSTANY, OSOBICIE NIE ZYCZE SOBIE PSICH I KOCICH GROBOW MIEDZY LUDZMI!!

Gość • Wtorek [23.04.2019, 21:29:50] • [IP: 37.47.161.***]

Raz już społeczeństwo wypowiadało się w tej sprawie.Propozycji było sporo. Wskazanie cmentarza komunalnego na wyspie to żaden wybór. Przytór stanowczo za daleko. Nie sądzę by ktoś kto nie posiada auta podróżował komunikacją miejską z martwym zwierzęciem.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 21:12:43] • [IP: 77.88.191.**]

Nasze zwierzęta traktowane są jak członkowie rodzin a więc nie widzę problemu a nawet jestem za tym aby ich cmentarz był nieopodal ludzi.

zbulwersowany • Wtorek [23.04.2019, 21:06:54] • [IP: 188.146.162.**]

Mieszkańcy miasta i władze OPAMIĘTAJCIE SIĘ!Jaki cmentarz dla zwierząt? Jeszcze w sąsiedztwie cmentarza dla ludzi. Czy naprawdę żyjemy w jakiś matriksie? Człowiek to człowiek a zwierzę to zwierzę.Sam jestem posiadaczem dwóch psów, kocham je bardzo, dbam o nie, ale nigdy nie przyszłoby mi do głowy grzebać je w sąsiedztwie moich rodziców, bliskich którzy spoczywają na cmentarzu.Bóg stworzył ziemię, zwierzęta, rośliny, które mają być poddane człowiekowi, a nie człowiek ma być poddany zwierzęciu.Często nie dba się o ludzi, traktuje się gorzej jak zwierzęta a tu jakiś niemądry wygłup P.Michalskiej, czy postradała zmysły, czy do parlamentu EU startuje i zbiera na głosy? IDIOTYCZNY POMYSŁ z tym cmentarzem, a lokalizacja, całkowita porażka.Chyba że mieszkańcy Świnoujście już całkiem zdurnieli, że domagają się takiego cmentarza, Zadbajcie o swoich bliskich, nimi się zaopiekujcie, ich groby odwiedzajcie, a nie psa kotka, myszki i chomika.Jestem zbulwersowany, wiem ze na to co napisałem pójdzie hejt, ale myślę zdroworozsądkowo.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 21:02:51] • [IP: 176.221.122.***]

Ludzie absolutnie nie zasługują, żeby leżeć obok zwierząt. Szczególnie ludzie ze Świnoujścia. Piesek to najbardziej kochane stworzenie na tej ziemi, wierny do ostatniej krwi. Człowiek to dzicz i zdrajca.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 21:01:15] • [IP: 178.235.146.***]

U nas w Polsce to jeszcze sto lat za murzynami urzędnicy brną w tym wszystkim, także problem iście kosmiczny.

Nasze zwierzaki • Wtorek [23.04.2019, 20:52:45] • [IP: 83.21.52.***]

I bardzo dobrze i absolutnie popieram propozycję pani Wiceprezydent na temat zabudowania nowej części cmentarza na wyspie Uznam na cmentarz dla zwierząt.Jeśli nic innego nie stoi na przeszkodzie tylko opinia społeczna, mam wielka nadzieję, że ta nie będzie sprzeczna i spotka się z akceptacją mieszkańców. Wszak kto inny jak nie My traktujący Nasze zwierzaki jak członków rodziny chcemy pochować je godnie a nie pakować w czarne worki aby zutylizował je Koros:(((.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 20:46:29] • [IP: 176.221.123.**]

Cmentarz zwierzęcy powinien być obiektem oddzielnym. Ludzie i zwierzęta na jednym placu to jest proszenie się o kłopoty, nikt nie będzie chciał być pochowany w bezpośrednim sąsiedztwie zwierząt. W rezultacie cmentarz ludzki będzie się kurczył, a cmentarz zwierzęcy rozrastał. Powinny być też oddzielne dyrekcje obu cmentarzy, w przeciwnym razie kwestie ekonomiczne wezmą górę nad moralnymi. Im więcej kasy będzie można zarobić na pochówku zwierzęcia, tym większa groźba, że niezamożni Kowalscy będą pochowani w krzakach. Pani Michalska trochę za daleko z nowoczesnością poleciała.

Gość • Wtorek [23.04.2019, 20:44:14] • [IP: 176.221.123.**]

Zawsze znajdzie się ktoś kto ma problem a takie miejsce jest rownież potrzebne.Może wypowiadają się osoby nie mające zwierząt ?

Ania • Wtorek [23.04.2019, 20:41:05] • [IP: 37.47.159.***]

A co to przeszkadza że blisko ludzi. Po pierwsze tym co leżą na cmentarzu to i tak wszystko jedno. Po drugie wśród nich również są miłośnicy zwierząt. A tych co nie lubią zwierząt rodzina może chować z dala od tego miejsca, prawda? A zwierzę w przeciwieństwie do człowieka nie obgaduje, nie kradnie, nie bije etc. i czasem jest jedyną lub najbliższą rodziną dla swojego pana

garrett • Wtorek [23.04.2019, 20:34:08] • [IP: 5.172.232.***]

jestem zdecydowanie na tak super pomysł i liczę ze się przyjmie a ci co są nie zadowoleni to chyba nigdy nie kochali zwierząt szczególności psów

Gość • Wtorek [23.04.2019, 20:26:21] • [IP: 178.238.253.***]

daaajcie spokój... nie żyjemy w średniowieczu

Jolanta • Wtorek [23.04.2019, 20:17:43] • [IP: 176.221.123.***]

Super pomysł popieram w 100%. Ja swojego pieska 16-letniego musiałam oddać do utylizacji w tamtym roku co było dla mnie straszne przeżycie, do dziś nie mogę się z tym pogodzić, ale inni właściciele piesków będą zadowoleni że mogą pochować swojego pupila. Nie widzę nic w tym złego że obok jest cmentarz dla ludzi przecież pies to najwierniejszy przyjaciel człowieka.Wszyscy co mają psiaki mnie zrozumieją, a szczególnie ci którzy musieli się pożegnać na zawsze ze swoimi pupilami.

Oglądasz 1-55 z 55
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■