Właśnie startują budowy infrastruktury dla rowerzystów w trzech miejscach miasta. Najdłuższa będzie nowa ścieżka Nad Świną. Zgodnie z projektem ma mieć 525 metrów długości. Sama ścieżka będzie mieć szerokość 2,5 m ponadto obok wybudowany zostanie nowy chodnik. Wykonawca (firma Eurovia) będzie miał trzy miesiące na realizację zadania. Przekazanie placu budowy nastąpi w przyszłym tygodniu.
Kolejne dwie drogi rowerowe będą krótsze. 111 m długości i 2 m szerokości będzie mieć nowa ścieżka wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Jednocześnie wybudowany zostanie chodnik o szerokości 2,5 m. Zadanie, które także wykona Eurovia, ma być skończone na przełomie listopada i grudnia.
W innej części Świnoujścia – dokładnie w Ognicy, wzdłuż ul. Mostowej zbudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy o długości 148 m i szerokości 3,5 m. Firma Kristone już przejęła plac budowy i ma zakończyć zadanie w ciągu trzech miesięcy.
źródło: www.swinoujscie.pl
Kiedy pytam UM będą prace w Ognicy? Do tej pory tj. 03.10.2019 nic się nie dzieje. Nie widać firmy, pracowników. "Firma Kristone już przejęła plac budowy i ma zakończyć zadanie w ciągu trzech miesięcy" - proszę o zapytanie - kiedy ta firma KRISTONE się tam pojawiłą? Bo nie ma nikogo do tej pory. Codziennie oczekuję na tą firmę i nic.
7:10 popracuj nad kulturą osobistą - można być krytycznym wobec władz czy infrastruktury miasta, ale trzeba to wyrażać kulturalnie i za pomocą argumentów. Rzyganiem na forum, i to ogólnikowym, ośmieszasz się.
🚲💨 Niedawno widziałem,jak Pani Michalska wpakowała dupsko na siodełko rowerowe i nagle Świnoujście przyjazne rowerom❓ Świnoujście nie jest przyjazne rowerzystom,a te urzędnicze wzorowe mongoły umysłowe,jeszcze,to utrudniają… Świnoujskie drogi rowerowe są dla frajerów… —Nie korzystam z nich,bo się wstydzę. Niech Betonówna sama sobie jeździ po tych swoich wybrykach natury… 🚲💨
09:04:04] • [IP: 62.69.251.***] A NIEPRZYJAZNE o tyle, że pieszy chwast, nie karany za to, chodzi po ścieżkach rowerowych (W.Polskiego, Żeromskiego, przy rondzie na Konstyt.3 Maja) lub przechodzi przez nie nie prostopadle, lecz długą przekątną i tolerowało (dziś mniej to widać, jest poprawa) utrudniające jazdę krawężniki, usytuowania ścieżek (np.k.nowego wieżowca przy W.Polskiego samochody" wystawały" na ścieżkę rowerową). Nieprzyjazne o tyle, że aby zmniejszyć koszt kruszywa i asfaltu lub wygenerować miejsca parkingowe, zwężono ulice i rowerzyści są mijani przez auta w śmiertelnej odległości, niekodeksowej, np.pół metra, 30 cm. Dodam, że ogólnie u tych, którzy nie jeżdżą żadnym pojazdem widać wyjątkowy brak wyobraźni - piesi nie widzą granic chodników przy ścieżkach rowerowych, nagle wchodzą na ścieżki (lekceważą rowery, a rowerowi też trudno nagle zahamować), oczekują na zmianę świateł NA PASACH na ścieżkach rowerowych, itd.
Przyjazne do tego stopnia, że udostępnia pedałującemu chwastowi nawet chodniki