POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [09.02.2020, 23:16:44] • Polska

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach

fot. Organizator

Polska branża transportu, spedycji i logistyki, a także usług pocztowych i kurierskich, otwiera się na elektromobilność – ocenia PSPA. Całkowicie elektryczne samochody dostawcze do swojej floty wprowadza firma No Limit. Pojazdy zaprezentowano w Centrum Nowej Mobilności w Warszawie.

Do floty firmy No Limit dołączyły kolejne samochody ekologiczne. Zeroemisyjne MANy e-TGE będą realizować dostawy B2C oraz B2B w regionie Warszawy oraz w aglomeracji śląskiej, czyli tych regionach Polski, w których problem smogu oraz wysokiej emisji CO2 jest szczególnie dotkliwy.

- Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, pełnym wyzwań, nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych usług. Przyszłość należy do firm, które planują działania z wyprzedzeniem i są otwarte na nowatorskie rozwiązania. W No Limit z uwagą obserwujemy zmiany zachodzące w sektorze dostaw B2C i B2B. Zakup kolejnych samochodów ekologicznych stanowi kontynuację naszej strategii zakładającej redukcję śladu węglowego w bieżącej działalności spółki.

Ponadto, jest to odpowiedź na oczekiwania coraz większej grupy klientów, dla których ekologia stanowi jeden z priorytetów. Logistyka miejska może być cicha, ekologiczna, przyjazna mieszkańcom i środowisku. To cel, do którego dążymy – mówi Maciej Rybak, Dyrektor Service Line Home Delivery w No Limit.

W 2020 r. No Limit świętuje jubileusz – 30-lecie swojej działalności. Dalsza redukcja śladu węglowego w bieżących operacjach logistycznych i dystrybucyjnych to jeden z głównych celów firmy na kolejne lata.

- Nasza Spółka inwestuje w nisko- i zeroemisyjną flotę już od 2015 r. Obecnie użytkujemy kilkadziesiąt pojazdów zasilanych naturalnym gazem ziemnym CNG i elektrycznych. Rok 2020 jest dla nas bardzo ważny i planujemy dalsze inwestycje w zrównoważony transport.

Tworząc strategię rozwoju No Limit menedżerowie i właściciele zdecydowali o powołaniu Programu Logistyka Przyjazna Środowisku, która z sukcesem realizuje szereg działań w obszarze ochrony środowiska naturalnego i promowania ekologicznej logistyki. Celem jest rozbudowa naszej EKO Floty w Warszawie, Krakowie, Śląsku i obniżenie emisji CO2 w tych aglomeracjach o ponad 40% w ciągu najbliższych dwóch lat - podkreśla Michał Strzeżek, Vice Prezes Zarządu No Limit.

W tym celu, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA), No Limit przeprowadziła m.in. w ostatnich latach kompleksowe testy samochodów elektrycznych w realnych warunkach użytkowania.
- Pojazdy elektryczne nie emitują dwutlenku węgla, a ponadto nie wytwarzają tlenków azotu, tlenków siarki oraz pyłów, czyli związków, które w największym stopniu przyczyniają się do powstawania zjawiska smogu.

Ponadto znacznie redukują zanieczyszczenie środowiska hałasem. Ich powszechne wykorzystywanie w transporcie towarowym jest jednym z kluczowych sposobów walki z emisjami CO2 i zanieczyszczeniem powietrza – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

W ubiegłym roku Unia Europejska znowelizowała cele emisyjne dotyczące zarówno samochodów osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych. W przypadku tych ostatnich, emisje muszą ulec obniżeniu o 15% do 2025 r. i o aż 30% do 2030 r. względem średniej z 2019 r.

Ponadto, coraz więcej europejskich miast wprowadza strefy niskoemisyjnego transportu. Obecnie w Europie funkcjonuje ponad 220 obszarów, a ich liczba cały czas rośnie. To wszystko sprawia, samochody elektryczne będą zyskiwać coraz większe znaczenie w sektorze logistyki miejskiej.

Zdaniem ekspertów, zmiany na rynku są podyktowane nowymi regulacjami, troską o środowisko naturalne, oczekiwaniami społecznymi, dążeniem do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy, ale również oszczędnością.

- Szacuje się, że logistyka ostatniej mili obejmuje 28 proc. całkowitego kosztu przesyłki, tym samym stanowiąc najdroższy element w łańcuchu dostaw. Do głównych problemów logistyki dostaw w dużych ośrodkach miejskich można zaliczyć korki, opłaty parkingowe czy konieczność powtórnego odwiedzenia adresata.

Jednocześnie klienci oczekują szybszego czasu dostawy, tańszych usług, odpowiedzialności społecznej – mówi Jan Wiśniewski z Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.

Według niego, elektryczne pojazdy stanowią odpowiedź na wyzwania stawiane przed logistyką miejską oferując tańszą eksploatację, darmowe parkowanie, możliwość korzystania z buspasów, a w przyszłości nieograniczony wjazd do stref czystego transportu. Są przy tym przyjazne środowisku.

- Prawie 30 proc. całkowitej emisji CO2 w UE pochodzi z sektora transportu, z czego 72 proc. z transportu drogowego. Zeroemisyjna logistyka jest jednym z narzędzi walki ze zmianami klimatu, dlatego będzie się dynamicznie rozwijać – mówi Jan Wiśniewski.

Jego zdaniem, odzwierciedla to poszerzająca się oferta koncernów. W Polsce potencjalni nabywcy mogą wybierać spośród takich pojazdów zeroemisyjnych, jak np. Volkswagen e-Crafter, MAN eTGE, Renault Kangoo Z.E., Renault Master Z.E., Nissan e-NV200 czy Saic Maxus EV80. Zakup zeroemisyjnych pojazdów dostawczych będzie wspierany w ramach dopłat z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Biuro prasowe PSPA


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■