iswinoujscie.pl • Wtorek [03.01.2017, 21:02:53] • Szczecin

Klienci zadowoleni z obsługi w ZUS

Ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, doceniając fachowość i życzliwość pracowników ZUS – to wynik najnowszego badania PBS.

Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas odbyły się trzy tego typu próby, każda na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców. W najnowszej, przeprowadzonej w ostatnim kwartale ubiegłego roku, nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi w ZUS jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. badanych doceniło warunki lokalowe w jakich ona się odbywa, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały i tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu, w jakim załatwili swoje sprawy.
Niezmiennie wysoko, w badaniach PBS, oceniane są materiały informacyjne przygotowywane dla klientów ZUS. W kolejnych trzech badaniach 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie opracowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym wynikiem wzrosła o 5 proc., do 69 proc., liczba osób zadowolonych z działania Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich etapach badań.
Na podsumowujące pytanie, o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.

Karol Jagielski
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa zachodniopomorskiego
Oddział w Szczecinie

Źródło: http://mmswinoujscie.pl/artykuly/46445/