ikamien.pl • Środa [18.01.2017, 11:47:45] • Powiat Kamieński

Port kontenerowy LPG w Świnoujściu zniszczy turystykę na kamieńskim wybrzeżu Bałtyku?

Port kontenerowy LPG w Świnoujściu zniszczy turystykę na kamieńskim wybrzeżu Bałtyku?

fot. Kam

Jednocześnie Rada Naukowa jednogłośnie podnosi, że przyjęte przez GDDKiA Oddz. w Szczecinie ramy czasowe procedury przygotowania projektu technicznego rozbudowy dzisiejszej drogi nr 3 przez teren wyspy Wolin, W tym Wolińskiego Parku Narodowego i jego otulinę, i przekształcenie jej w drogę ekspresowa S-3 oraz raportu po środowiskowych uwarunkowaniach, w obecnym stanie rodzą poważne zastrzeżenia. W szczególności Rada Naukowa ocenia, że na dzień dzisiejszy brak jest pełnej i rzetelnej informacji przyrodniczej oraz brak uwzględnienia rzeczywistego natężenia ruchu drogowego na omawianym odcinku. W ocenie Rady Naukowej Wolińskiego Parku Narodowego nie do przyjęcia jest dopuszczenie do realizacji inwestycji bez należytej oceny przyrodniczo-środowiskowej, a w szczególności bez rzetelnie sporządzonego raportu o środowiskowych uwarunkowaniach – napisała Rada Naukowa Wolińskiego Parku Narodowego w oświadczeniu przesłanym m.in. do Ministra Środowiska.

Podczas posiedzenia wspólnego komisji stałych Rady Miejskiej Międzyzdrojów w dniu 16 stycznia br jednym z punktów obrad było wypracowanie: Stanowiska Rady Miejskiej w odniesieniu do koncepcji lokalizacji Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu.

Port kontenerowy LPG w Świnoujściu zniszczy turystykę na kamieńskim wybrzeżu Bałtyku?

fot. Kam

Radny Adam Jakubowski omawiając przesłany do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach projekt pod tytułem „Terminal Kontenerowy w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu” powiedział: - W terminalu na dwóch stanowiskach o zdolności przeładunkowej 500 tysięcy ton dokonywany będzie przeładunek LNG na cysterny samochodowe. Docelowo zakłada się 1,5 miliona TEU – jednostka równoważna pojemności kontenera 20 stopowego. Gaz będzie przewożony w kontenerach 20 i 40 stopowych.

Port kontenerowy LPG w Świnoujściu zniszczy turystykę na kamieńskim wybrzeżu Bałtyku?

fot. Kam

Jest to wręcz niewyobrażalna ilość samochodów-kontenerowców poruszających się na krajowej trójce, co najmniej od Świnoujścia do Goleniowa. Według szacunkowych wyliczeń, jest to ca 100 autocystern z gazem LNG na dobę w jedną stronę. Do tego należy dodać transport kolejowy na odcinku Świnoujście Port – Szczecin Dąbie. Zarówno transport drogowy jak i kolejowy w znacznym stopniu utrudni dojazd w sezonie turystycznym na wybrzeże. W okresie zimowym mogą powstawać kilometrowe zatory, nie mówiąc już o mogących się zdarzyć wypadkach drogowych.

Znając polskie realia, to wykonanie zadań: „Budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn” oraz „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury Portu w Świnoujściu” będą trwały całe lata, choć termin ich wykonania to 2020 rok. A statki z portów katarskich na da się zatrzymać.

Źródło: http://mmswinoujscie.pl/artykuly/46691/