iswinoujscie.pl • Piątek [11.08.2017, 19:01:25] • Świnoujście

Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyjaśnia: Skierowaliśmy wniosek o cofnięcie UBB zezwolenia na uruchomienie regularnego połączenia

Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyjaśnia: Skierowaliśmy wniosek o cofnięcie UBB zezwolenia na uruchomienie regularnego połączenia

fot. Sławomir Ryfczyński

Dopiero 11 sierpnia, otrzymaliśmy odpowiedź z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w sprawie konfliktu autobusowego między władzami Świnoujścia, a linią UBB. Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje nas, że 4 sierpnia tego roku skierował on wniosek do Federalnego Urzędu Transportu Niemiec (Bundesamt für Güterverkehr) o cofnięcie przedsiębiorcy – Usedomer Bäderbahn GmbH - zezwolenia na uruchomienie regularnego połączenia w relacji Ahlbeck – Świnoujście.

GITD powołuje się na art. 21 21 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 roku w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 (dalej: „rozporządzenie 1073/2009”).

Główny Inspektor Transportu Drogowego przyznaje, że obowiązujące obecnie przepisy wspólnotowe i krajowe nie zawierają wprawdzie wymogu dołączania do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie międzynarodowych przewozów regularnych zgody właściciela, zarządcy bądź administratora przystanków, na których planowane jest zatrzymywanie się pojazdów, niemniej  jednak nie może być to utożsamiane z nieistnieniem po stronie zagranicznego przedsiębiorcy obowiązku dokonania uzgodnień w tym zakresie.

- W naszej ocenie przedsiębiorca, który nie uzgodnił zasad korzystania z przystanków z właściwym zarządcą infrastruktury drogowej, nie jest w stanie świadczyć usługi będącej przedmiotem wniosku, co powinno skutkować cofnięciem zezwolenia- wyjaśnia GITD

- Podstawą wniosku był art. 21 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 roku w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 (dalej: „rozporządzenie 1073/2009”). Obowiązujące obecnie przepisy wspólnotowe i krajowe nie zawierają wprawdzie wymogu dołączania do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie międzynarodowych przewozów regularnych zgody właściciela, zarządcy bądź administratora przystanków, na których planowane jest zatrzymywanie się pojazdów, niemniej jednak nie może być to utożsamiane z nieistnieniem po stronie zagranicznego przedsiębiorcy obowiązku dokonania uzgodnień w tym zakresie. W naszej ocenie przedsiębiorca, który nie uzgodnił zasad korzystania z przystanków z właściwym zarządcą infrastruktury drogowej, nie jest w stanie świadczyć usługi będącej przedmiotem wniosku, co powinno skutkować cofnięciem zezwolenia – wyjaśnia nam Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Źródło: http://mmswinoujscie.pl/artykuly/50162/