Modernizacja jednostki trwała od października ubiegłego roku. Prom ma nowy napęd, nowoczesny, mniej awaryjny i pozwalający oszczędzić paliwo. Na podstawie dwóch wcześniej zmodernizowanych jednostek, pracownicy Żeglugi Świnoujskiej mówią o oszczędnościach około 40 procent w stosunku do starego napędu.
Oprócz siłowni, modernizowana była także sterówka Karsiboru III. Co oczywiste, koniecznym była wymiana pulpitu sterowania.
Koszt modernizacji promu to 16,5 mln złotych, z czego 7, 5 mln pochodziło z dotacji z rządowej rezerwy budżetowej, Resztę dołożyło miasto. Jako, że wykonawca Morska Stocznia Remontowa „Gryfia" nie dotrzymała terminu, Żegluga Świnoujska – zgodnie z umową - naliczy karę za okres od 9 marca do 15 maja 2018 r., czyli do dnia odebrania promu przez komisję odbiorczą. Będzie to około 1 mln złotych.
Aktualnie spośród czterech promów obsługujących przeprawę promową „Centrum" niezmodernizowany pozostaje jeszcze jeden - „Karsibór IV". Wcześniej, ta sama stocznia, wykonała podobny remont na jednostkach „Karsibór I" (2015 r.) oraz „Karsibór II" (2012 /2013).
Tekst i zdjęcie BIK UM Świnoujście