Proste pytanie, jakie zadaliśmy świnoujskiemu Urzędowi Miasta o koszt utrzymania przepraw promowych i wysokość dotacji, pokazuje, jakiej klasy specjalistów zatrudnia prezydent Janusz Żmurkiewicz. Hanna Lachowska, główny specjalista w Biurze Informacji i Konsultacji Społecznych, zamiast podać kwoty - jak robią to pracownicy z biur promocji czy rzecznicy różnych instytucji - odsyła nas do budżetu zamieszczonego w internecie.
Informacje o środkach na utrzymanie obu przepraw promowych (podziałem na dotację i środki własne) znajdują się w Budżecie Miasta, który jest ogólnodostępny w Biuletynie Informacji Publicznej bip.um.swinoujscie.pl Ścieżka dostępu: Miasto Świnoujście/Finanse/Budżet Miasta - pisze w odpowiedzi na nasze pytania główny specjalista Hanna Lachowska.
Pomijając już taki szczegół, że podana ścieżka dostępu nie do końca odzwierciedla nazwy zakładek w BIP, należy zauważyć, że w budżecie nie podano, ile kosztuje nas każda z przepraw, o co pytaliśmy. Dowiadujemy się tylko, że utrzymanie obu ma kosztować 25 mln zł. Opis w budżecie nie wskazuje też niestety jasno, ile wynosi zewnętrzne dofinansowanie przepraw, a ile płacimy sami.
Jeśli główny specjalista w Biurze Informacji i Konsultacji Społecznych pozornie tylko udziela informacji, należy zadać pytanie, od czego jest? Jaka jest jego rola w Urzędzie Miasta? Może prezydent Świnoujścia wyznaczył swojej pracownicy inne zadania?
Jeśli Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta Świnoujście nie udziela informacji publicznej, kto w UM się tym zajmuje? – zwróciliśmy się wprost do Janusza Żmurkiewicza. - Czy powołał Pan do tego jakiś inny zespół? Powstanie jakiś nowy wydział, który się tym zajmie? Ile osób planuje Pan w nim zatrudnić?
Pytania wysłaliśmy na skrzynkę elektroniczną Janusza Żmurkiewicza. Czekamy na odpowiedzi.