iswinoujscie.pl • Niedziela [21.05.2023, 20:19:42] • Świnoujście

Mieszkaniec: Czysta woda? To raczej nie u nas...

Mieszkaniec: Czysta woda? To raczej nie u nas...

fot. Mieszkaniec

Mieszkaniec ulicy Grodzkiej nie wytrzymał po tym jak zobaczył jak prezentuje się filtr znajdujący się w jego słuchawce prysznicowej. - Jakiś czas temu włodarze miasta chwalili się czystością wody pitnej, jakoby woda nadawała się do picia prosto z kranu. Tak wtedy sugerowałem. Naiwnie uwierzyłem w te informacje - opisuje mieszkaniec.

W związku z tym mieszkaniec postanowił zakupić słuchawkę prysznicową z filtrem.

- Na zdjęciach widać efekt czystości filtra po 10 kąpielach. Niestety nie wygląda to na czystą wodę - dodaje mieszkaniec.

Czytelnik zastanawia się także, czy kuracjusze i wczasowicze zdają sobie sprawę jaką "kranówę" piją?

- Ulica Grodzka jest boczna od Grunwaldzkiej, która była remontowana. Z jaką częstotliwością sanepid bada czystość wody? Pyta można byłoby mnożyć - podsumowuje mieszkaniec.

Mieszkaniec: Czysta woda? To raczej nie u nas...

fot. Mieszkaniec

Redakcja portalu iswinoujscie.pl ze sprawą zwróciła się do Zakładu Wodociągów i Kanalizacji oraz Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Świnoujściu.

- Zakład Wodociągów i Kanalizacji informuje, że pogotowie wodno-kanalizacyjne ZWIK nie otrzymało w tym roku żadnego zgłoszenia dotyczącego jakości wody w ul. Grodzkiej. Przedstawione zdjęcie przedstawia filtr przy słuchawce prysznicowej, zamontowanej w instalacji wewnętrznej odbiorcy. Często przy takich zgłoszeniach okazuje się że problem leży po stronie tej instalacji, za którą ZWiK nie odpowiada. W związku z otrzymaną informacją od portalu iswinoujscie.pl i brakiem możliwości doprecyzowania źródła zanieczyszczenia, wykonaliśmy w dniu 12.05.2023r. prewencyjne płukanie sieci wodociągowej w ul. Grodzkiej - poinformowała Dyrektor Naczelna, Małgorzata Bogdał.

Jednocześnie ZWiK informuje wszystkich mieszkańców, którzy posiadają zawartą umowę na dostarczanie wody ze ZWIK, że w przypadku zaobserwowania u siebie pogorszonej jakości wody w kranie jest możliwość dokonania zgłoszenia telefonicznego na numer pogotowia wod-kan 91-321-59-65 lub przy pomocy poczty elektronicznej.l

- Woda w sieci wodociągowej jest badana regularnie przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną oraz Laboratorium ZWIK zgodnie z obowiązującymi przepisami i zatwierdzonymi harmonogramami - dodała Bogdał.

Źródło: http://mmswinoujscie.pl/artykuly/78957/