POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [08.09.2024, 01:45:08] • zachodniopomorskie

ZUS szuka rozwiązań bazujących na AI

ZUS otwiera się na dialog z dostawcami sztucznej inteligencji (AI) i zaprasza ich do współpracy. Ci, którzy mają w swojej ofercie interesujące dla ZUS rozwiązania, mają szansę je zaprezentować i sprawdzić - informuje Sławomir Wasielewski, członek zarządu ZUS nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów. Wystarczy wypełnić ankietę dostępną na stronie ZUS.

Ostatnie dwa lata to szeroka i zaangażowana dyskusja o możliwościach wykorzystania AI w różnych branżach. Również ZUS poszukuje rozwiązań, w których AI mogłaby być wsparciem w realizacji zadań, a przede wszystkim ułatwić pracę w różnych obszarach działalności ZUS.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zawsze jest otwarty na nowe technologie i usprawnienia, zarówno w obsłudze klientów, jak i w innych obszarach swojej działalności. Od lat jesteśmy liderem innowacji wśród instytucji publicznych. Jesteśmy pierwszym polskim e-urzędem. Już w 2012 r. udostępniliśmy klientom Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, dzięki której sprawy w ZUS można załatwiać online. Wraz z nowymi zadaniami stale się rozwijamy i wprowadzamy nowe rozwiązania w narzędziach udostępnianych klientom i do obsługi ich spraw. Automatyzujemy i usprawniamy nasze działania, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

"Dziś – w dobie szeroko dyskutowanego wykorzystania AI – jako ZUS również chcemy korzystać z nowych możliwości. Musimy to robić w bardzo przemyślany sposób, po dokładnym sprawdzeniu i przeanalizowaniu wielu aspektów korzystania z tego typu technologii. Musimy być pewni, że to, z czego będziemy korzystać, będzie bezpieczne i pewne" – mówi Sławomir Wasielewski, członek zarządu ZUS nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów.

"Zakładamy, że AI pomoże nam w prostych czynnościach, dzięki czemu zaoszczędzimy czas na realizację poważnych wyzwań i złożonych przypadków. Interesują nas optymalizacje, które mogłyby ułatwić pracę pracownikom ZUS w różnych obszarach działalności ZUS" – dodaje szef pionu IT w ZUS.

Jesteśmy na etapie poszukiwania najlepszych dla siebie rozwiązań, dlatego otwieramy się na dialog z dostawcami tego typu narzędzi. Ci, którzy mają w swojej ofercie interesujące ZUS rozwiązania, mają szansę je zaprezentować i sprawdzić wspólnie z nami, czy mają one praktyczny potencjał. ZUS skontaktuje się z wybranymi wykonawcami.

Ankieta dostępna jest na stronie internetowej ZUS: www.zus.pl/ankieta-mozliwosc-wykorzystania-sztucznej-inteligenci-w-zus

Karol Jagielski
regionalny rzecznik ZUS
województwa zachodniopomorskiego


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■