POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [20.03.2018, 07:07:34] • Świnoujście

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

fot. Czytelnik

Masowa wycinka drzew wciąż wywołuje reakcje mieszkańców naszego miasta. Nie milkną głosy sprzeciwu przeciw usuwaniu ich na tak wielką skalę. Do naszej redakcji piszą Czytelnicy, których oburza fakt, że aż tyle drzew zniknęło z pasa nadmorskiego. Niedawno dostaliśmy list od pana Łukasza, który zauważył wycinkę drzew okaleczonych podczas II Wojny Światowej, a więc będących świadectwem historii miasta.

"Ostatnio było głośno o masowej wycince zdrowych drzew na terenie całego Świnoujścia. Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej. Są to sosny i buki znajdujące się przy ulicy Uzdrowiskowej około 100 m przed parkingiem zwanym potocznie "mała patelnia" (blisko wiatraka). Trwa tam właśnie wycinka. Rozmawiałem z wieloma osobami o tych drzewach i każdy twierdził, że należy je chronić i że warto by było zadbać o ten rejon i zrobić piękny park. Wielu ludzi mogłoby poznać historię tych drzew i to co się tam kiedyś działo. Ubolewamy nad tym, że włodarze naszego miasta przeliczają wszystko na pieniądze i zalewają betonem nasze miasto. W innych miejscowościach stworzono pomniki przyrody, np Krzywy Las w Nowym Czarnowie. Dlaczego u nas wszystko ścina się w pień zamiast zrobić taki pomnik przyrody? A może chodzi o to by zapomnieć o tym, co się działo na tej ziemi podczas II wojny?"

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

fot. Czytelnik

Stanowisko pana Łukasza z pewnością podziela wielu mieszkańców Świnoujścia. Przykład utworzenia pomników przyrody jest bardzo dobrym pomysłem, który mógłby być zrealizowany także u nas. Co na to wspomniani włodarze naszego miasta?

W odpowiedzi rzecznika prezydenta miasta, czytamy, że Czytelnik zrobił zdjęcia w dwóch różnych miejscach.

- Na pierwszym widoczne są usunięte drobne drzewa, tzw. samosiejki. W tym miejscu powstanie bowiem miejsce do odpoczynku dla rowerzystów, korzystających ze ścieżki rowerowej . Będzie to plac o średnicy 11 metrów, z miejscami do siedzenia, rowerowymi stojakami, wkomponowaną zielenią. Natomiast drugie zdjęcie, wbrew temu co pisze, nie przedstawia prowadzonej wycinki, tylko rosnące drzewa, oznakowane w ramach inwentaryzacji, co nie zawsze jest jednoznaczne z jego wycinką. Inwentaryzację wykonuje się przykładowo przygotowując operat środowiskowy czy uzdrowiskowy. Nie zgadzam się z czytelnikiem, który stawia zarzuty, że miasto, dzielnica nadmorska są betonowane. Usuniętą przy promenadzie zieleń zastąpią nowe nasadzenia. Zamiast wyciętych dziś niektórych cisów, powstanie cały szpaler zieleni z nowo nasadzonych cisów. Posadzone zostaną również oryginalne topiary, czyli tzw. żyjące rzeźby oraz wiele innych, cennych przyrodniczo i krajobrazowo gatunków drzew oraz krzewów, jak: graby, platany oraz sosny, brzozy, jarząby, kaliny, jaśminowce. Powstaną tężnie, estetyczne świetlne ringi, wiele miejsc do odpoczynku z małą architekturą, w tym także fontanną, zacieniaczami oraz unikatowym zegarem słonecznym.

Robert Karelus uważa, że w związku z tym rodzi się pytanie

- Dla mnie retoryczne czy budowę tzw. nowej promenady, nowoczesnych marin, placów zabaw, obiektów sportowych, które działają już dziś są przy naszych szkołach, nowych ścieżek rowerowych, ulic i chodników można nazwać betonowaniem miasta? Czy nie właśnie dzięki realizowanym w ostatnich latach inwestycjom Świnoujście nie jest dziś odbierane jako skansenen minionej epoki, a z roku na rok staje się miastem nowoczesnym, kurortem, do którego chętnie przyjeżdżają turyści? Świadczą o tym nie tylko rankingi niezależnych mediów, ale również opinie coraz większej liczby gości odwiedzających nasze miasto - mówi prezydencki rzecznik.

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

fot. Czytelnik

Robert Karelus podejrzewa także, że Czytelnik być może zapomniał lub jest zbyt młody o tym, że jedną z pierwszych decyzji Prezydenta Miasta były wielomilionowe inwestycje związane z rewitalizacją Parku Zdrojowego i Parku Chopina, tworzeniem ścieżek edukacyjnych, promujących walory środowiskowe naszych wysp, na których znajduje się wiele pomników przyrody otaczanych stałą opieką.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 98, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-98 z 98

Gość • Sobota [24.03.2018, 21:52:26] • [IP: 93.94.186.***]

Odnośnie rewitalizacji Parku Zdrojowego to uważam że wykonanie alejek kompromituje Urzad Miasta (chyba w szczegolności Wydz.Inżyniera Miasta) , Panowie i Panie uczeni inżynierowie i magistrzy, nie nasypuje się gliny na alejki, kosztowało to miliony zlotych i robota spiepszona. Podobnie porzednie kosze na smieci - cienka blacha, bez ocynku, otwarte i całość to totalna lipa. Słabych macie tych uczonych w Urzędzie.

Gość • Czwartek [22.03.2018, 22:40:26] • [IP: 94.254.234.**]

Oni wiedzą, że w następnych wyborach nie mają szans i dlatego tak się śpieszą żeby wyciąć wszystko w pień i sprzedać te tereny pod nowe inwestycje, a inwestor się odwdzięcz@. Ja nie rozumiem czegoś, czy to władza jest dla nas czy my dla władzy...KTO KOMU PŁACI? URZEDNICY PRZYPOMINAM TO MY WAS UTRZYMUJEMY, WY JESTEŚCIE DLA NAS MIESZKAŃCÓW, DZIĘKI NAM ISTNIEJECIE WIĘC NAS MIESZKAŃCÓW POWINNIŚCIE SZANOWAĆ I SŁUCHAĆ.

Gość natura • Czwartek [22.03.2018, 18:11:41] • [IP: 178.238.252.***]

Dziekuje za podjecie tematu wycinki drzew przy tzw. pate, dziwi mnie tylko ze jezeli ktos podejmuje temat drzew ktore niby zostaly przetrzebione przez okres 2 wojny, a sprawa wyglada nastepujaco tam stacjonowaly baterie , ktore mialy bronic Swinoujscia od strony morza i wszystkie wierzcholki drzew przycinane przez ze wzgledu na widok od morza przez obsluge dzial (

Gość sylwester • Czwartek [22.03.2018, 15:54:49] • [IP: 178.238.252.***]

Drzewa okaleczone bylo powodem , ze niemcy mieli baterie nabrzezne , ktore mialy za zadanie chronic swinoujscie od strony morza i wszystkie drzewa mialy scinane czuby dla lepszej widocznosci , i dlatego one tak wygladaja i tyle w temacie . ..

Gość • Czwartek [22.03.2018, 15:10:30] • [IP: 188.29.164.***]

Dlaczego nie usuwają starych, uschniętych drzew np przy ulicy Grunwaldzkiej przy ścieżce rowerowej na wysokości Novatora? Bo co to za biznes usuwać chore drzewa ? Gościu Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:44:05] • [IP: 88.156.232.**] gdzie Ty widzisz chore drzewa? Prawie wszystkie wycięte były zdrowe.

Gość • Środa [21.03.2018, 21:33:15] • [IP: 188.146.99.***]

"Pamitajcie o ogrodach przecież z tamtąt przyszliście w żar epoki użyczą wam chłodu tylko drzewa tylko liście" jaka szkoda że u nas władze o tym zapomniały'

AGENDA 2030 • Środa [21.03.2018, 11:05:07] • [IP: 80.245.178.***]

RŻNĄ poPAPRAŃCE I RŻNĄ. PRZYJDĄ WYBORY TO MY PRZY WYBORACH WYRŻNIEMY popis MUTANTÓW CHAZARSKICH Z WŁADZ NASZEGO KIBUCU.

Gość • Środa [21.03.2018, 00:22:36] • [IP: 37.47.187.**]

wycinka wszystkich mozliwych drzew i zieleni w miescie uzdrowiskowym, na ich miejsce stawianie hoteli dla zgrzybialych niemcow = MIASTO SIE ROZWIJA!! brawo logika!!

Gość • Środa [21.03.2018, 00:13:47] • [IP: 81.190.232.***]

wycinka wszystkich mozliwych drzew i zieleni w miescie uzdrowiskowym, na ich miejsce stawianie hoteli dla zgrzybialych niemcow = MIASTO SIE ROZWIJA!! brawo logika!!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 23:15:00] • [IP: 80.245.179.***]

Skończcie już te bzdury i wypociny bazgrać ci którym tak przeszkadza że miasto się rozwija. Dlaczego tak jątrzycie coś o czym nie macie pojęcia. Zmiany być muszą a nie chcecie regresu. A my chcemy miasta pięknego i rozwiniętego. Wszyscy maja dużo do powiedzenia i krytykowania. Malkontenci !.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 23:05:23] • [IP: 88.156.234.***]

I jeszcze jedno teraz jest taka metoda ze lesnicy zostawiaja kilka drzew i tak sie wysiewaja" SAMOSIEJKI"sa mocniejsze i zdrowsze niz nasadzwenia!TE DRZEWA SA NASZA OCHRONA!! A mieszkancy dla urzednikow maja propozycje zamiast niszczyc nasze miasto:1 przejdzcie sie chodnikami i ulicami naszego miasta 2.zobaczcie co sie dzieje w przychodniach i w szpitalu!A KTO NIE SZANUJE BEZBRONNEJ PRZYRODY JEST ALBO TEMPYM DRWALEM ALBO BEZDUSZNYM URZEDASEM!!Wybierajcie kim chcecie byc!!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 22:52:54] • [IP: 88.156.234.***]

Te wszystkie ataki na ten artykul i okropne komentarze ktore popieraja wycinke wartosciowych drzew w naszym miescie to z pewnoscia komentarze osob zwiazanych z ta straszna dewastacja naszego miasta POWIEDZMY ZE TO JEST SABOTOWANIE NASZEGO MIASTA!Nasze miasto jest UZDROWISKIEM i przypominam panu Karelusowi i tym ktorzy sa odpowiedzialni za ta dewastacje, ze dzieki tej roslinnosci sprowadzanej z calego swiata mamy taki a nie inny MIKROKLIMAT!!Wycinanie roslinnosci niszczy to!Wydmy sa pod ochrona i wszystko co wyrosnie na wydmach rowniez, po wydmach nie nalezy chodzic !Jezeli ktos wie ze sa tam jakies nieczystosci to pewnie z wydm sam"korzystal"w sposob niedozwolony!PO WYDMACH SIE NIE CHODZI!!A jezeli urzednicy powierzaja wycinanie tak waznej zieleni np na promenadzie panu ktory mowi pare sosnow i brzozow to rece opadaja!!Mam zdjecia stare i kolo muszli i na promenadzie byly nasadzane drzewa krzewy rozane cisy to bylo przed wojna (to do ignorantow ktorzy mowia ze to byly samosiejki)

j444 • Wtorek [20.03.2018, 21:00:53] • [IP: 176.221.123.**]

Jak długo jeszcze będzie bita piana w sprawie koniecznej dla rozwoju miasta wycinki drzew i krzaków, jak długo jeszcze będą drukowane artykuły wszelkiej maści nawiedzonych oszołomów i zacofańców ciągle mentalnie tkwiących w latach 50-60-tych lub ich potomków. Jak długo jeszcze, ludzie, odzwyczajcie się w końcu od os...ranych wydm i innych zakrzaczonych miejsc, przyzwyczaicie się do korzystania z toy-toya i wybudowanych WC, wiem że będzie wam ciężko, ale głowa do góry, naprawdę wam się uda.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 20:54:54] • [IP: 178.238.252.**]

czego sie czepiacie troche sosnuw troche brzozuw ijest fajnie

Gość • Wtorek [20.03.2018, 20:52:14] • [IP: 178.235.176.**]

206, to ladnie musiales buszować po tych kniejach ze oglądałeś podpaski, strzykawki i kondomy..Nalezalo podziwiać przyrode a nie oglądać jakies kondomy.

Gość x • Wtorek [20.03.2018, 20:25:12] • [IP: 92.42.116.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:31:30] • [IP: 94.254.226.**]Park Chopina, teraz to mozna nazwać parkiem, jak widzę tobie bardziej pasowało jak to była zasrana melina pod chmurką" u Hansa" !!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 20:24:26] • [IP: 176.241.79.***]

Wycinaja i betonuja i to będzie kurort zabetonowany i cuchnący paliwem ze starych samochodow NIE ZGLOSUJE na was

Gość • Wtorek [20.03.2018, 20:06:44] • [IP: 88.156.206.***]

Czytam, czytam te komentarze i ubolewam! Nad czym?: Nad głupotą, prostactwem większości zamieszczających tu na tym portalu swoje ćwierć intelektualne racje a raczej mierne wypociny!Po pierwsze, zgodnie z planem uchwalonym przez radnych ma być przygotowany teren pod promenadę i kolejne zabudowania i inne obiekty sportowe i inne jak np tężnie, bo nasze miasto żyje przede wszystkim z turystyki-przynajmniej ta część na Uznamie.Wycina się nie wszystkie ale tylko część drzew tzw samosiejek bo w dalszym ciągu pozostanie pas drzew- już" prześwietlony" i może nie będzie już ta pozostałość wykorzystywana jako publiczna toaleta pełna śmieci, podpasek, kondomów i strzykawek jak to miało miejsce do tej pory! Wycinka dotyczy też starych drzew wzdłuż ul Wojska Polskiego-a widać, że te wycięte stare drzewa są w środku spróchniałe i puste -stanowią więc zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi.Termin tej wycinki jest moim zdaniem spóźniony o rok bo akurat teraz jest okres wyborczy i to jest główny powód aktywności tych pseudo-ekologów

Gość • Wtorek [20.03.2018, 19:58:02] • [IP: 86.81.107.***]

Wycinamy Carów i klaunów w czasie wyborów to wystarczy-komuszy tępy świat Bolka

Gość • Wtorek [20.03.2018, 19:13:49] • [IP: 31.2.107.***]

Tnijcie tnijcie jak najwięcej bo już nie mam czym palić pod kominkiem a sprowadzanie drewna z puszczy białowieskiej jest za drogie skoro tu pod nosem marnuje się tyle drzew !

Gość • Wtorek [20.03.2018, 18:42:21] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 18:19:28] • [IP: 92.42.112.***] wiecej polacy rozebrali po wojnie miasta niz bylo zniszczone.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 18:42:15] • [IP: 62.69.253.***]

Niech żyje Janusz, co zastał Świnoujście drzewiaste a zostawi betoniaste.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 18:26:32] • [IP: 178.238.251.***]

Nigdy tego nie zapomnę i przy wyborach oczywiście dam temu wyraz.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 18:19:28] • [IP: 92.42.112.***]

Lepszym świadectwem historii było zbombardowane Świnoujście Po co komuchy odbudowały zniszczone w czasie wojny domy? Czytelnik miał by się czym zachwycać.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 17:43:02] • [IP: 178.238.251.***]

Kazdy tu się głowi jak zahamować rozwój miasta !

Gość • Wtorek [20.03.2018, 17:14:57] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:48:33] • [IP: 31.0.64.***] Prawda po to Ul.Jachowa jest do remontu.Przeciez nawet tutaj byla o tym informacja.Chyba w styczniu.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 17:11:57] • [IP: 62.69.203.***]

Tyle krzyku w sprawie tej cholernej wycince a nasz WSZECH MOCNY ma najzwyczajniej, to w swojej już pustej i starej łepetynie na koniec swoich rządów chce jeszcze pokazać kto tu rządził, niech go ludziska pamiętają, jaki był mocny, oczywiscie ze swoim mądrym doradcą.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 16:22:40] • [IP: 207.244.75.**]

Stajenny z Trzebiatowa, to też chwast i samosieja.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 16:05:58] • [IP: 95.129.229.***]

Panie Robercie Pańska hipokryzja i lekceważenie mieszkańców Ś-cia osiąga historyczny światowy poziom. Szkoda, że za swoje wypowiedzi nie będzie Pan pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Ci" czytelnicy" i piszący te komentarze nie są małolatami tylko kilkudziesięcioletnimi mieszkańcami tego miasta. W latach, 50, 60 i nowszych, spacerowaliśmy po omawianych miejscach i zastanawialiśmy się co będzie z tymi wspaniałymi sosnami i innymi ciekawymi- z punktu widzenia botanicznego i turystyki- drzewami, za kilkadziesiąt lat. I nie braliśmy pod uwagę obecnej polityki dewastacyjnej. I nie chodzi nam o cały las i krzaki, ale o szczególne okazy drzewne, które powinny pozostać. Wypowiada się Pan jakby posiadał całą wiedzę świata. Nawet Prezydent Żmurkiewicz przekazuje nam oględniejsze informacje. Więc zadaję pytanie, który z Panów jest Prezydentem Miasta?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:58:31] • [IP: 37.47.147.***]

Niedlugo zacznie sie wycinka urzednikow. Czy naprawde bylo warte za pare set tysiecy lapowki wycinac i oszpecac miasto. ?? Przeciez sami na siebie wydali wyrok.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:48:33] • [IP: 31.0.64.***]

Należy sprawdzić co planują wyciąć aby połączyć ul. Jachtowa z Uzdrowiskowa przez Park zdrowy. Jeśli to prawda to tam są drzewa szczególnie chronione.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:44:05] • [IP: 88.156.232.**]

Nie podzielam stanowiska czytelnika, ponieważ jest bardzo dużo starych i chorych drzew, które trzeba pousuwać żeby nie było tragedii przy jakichkolwiek silniejszych wiatrach

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:35:36] • [IP: 93.94.186.**]

Prosimy o aktualne informacje panie slawku, a nie to co było ponad miesiąc temu

Kris • Wtorek [20.03.2018, 15:21:15] • [IP: 176.221.122.**]

Masowa wycinka? Katastrofa? Morderstwo na naturze? Czy po prostu normalna gospodarka miejska i leśna? Może ci przerażeni przeczytają lub poproszą rodziców oto by zapoznali się z zasadami wycinki i obowiązku nasadzeń (trudne słowo) rekompensujących wycinkę. Poczytajcie statystyki dotyczące zwiększającej się powierzchni polskich lasów. Dajecie się podpuszczać grupie cwaniaków.

AGENDA 21 • Wtorek [20.03.2018, 14:30:41] • [IP: 80.245.178.***]

poDŁOŚĆ poPAPRANYCH SIEPACZY, PACHOŁKÓW KORpoRACYJNYCH BAND W PEŁNEJ OKAZAŁOŚCI. NIE SpoCZNĄ DOPÓKI WSZYSTKICH DRZEW NIE WYTNĄ.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:52:35] • [IP: 80.245.186.***]

a jak wygląda drzewo 100 letnie, żeby było okaleczone w czasie wojny to musiało mieć ok 30 lat

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:31:53] • [IP: 94.254.236.**]

Wycinać wszystko jak leci... Miasto potrzebuje przestrzeni. Tylko parki zostawcie!!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:31:30] • [IP: 94.254.226.**]

Za dużo wycina się drzew i stawia betonowych budynkow w dzielnicy nadmorskiej zamiast zadbać o tą zieleń i lasy i zostawić naturalny wygląd tych terenów a niepotem wszystko betonowac...plac wolności...park Chopina promenade itp

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:22:10] • [IP: 151.248.62.***]

Nie wycinajmy drzew, bo plażowicze nie będą mieli gdzie się załatwiać i wyrzucać śmieci!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:11:57] • [IP: 185.210.39.**]

Tylko co ja mam z tego jako mieszkaniec Świnoujścia? Wszystko robi się pod przyjezdnych. Śmieszy mnie argument o większej liczbie miejsc pracy, dla kogo i jaka to praca? Młodzi uciekają z miasta bo nie chcą podcierać starych niemieckich zadków. Żadnej normalnej gospodarki. Miasto jest nastawione na przyjezdnych mając głęboko w d... stałych mieszkańców, wystarczy popatrzeć na stan ulic, brak możliwości podłączenia się do PECu, absurdalne zasady rozliczania śmieci, brak sensownych ujęć wody pitnej. Betoniarz wielki potrafi tylko betonować nie stawiając żadnych warunków inwestorom. Brak miejsc do parkowania, nie wywiązanie się inwestora z budowy molo, szastanie publicznymi pieniędzmi przy budowie mostu. Jedyne co potrafi zrobić to wyciąć drzewa i zabetonować tereny zielone. Na dodatek rozpoczął kampanię wyborczą za publiczne pieniądze i proponuje na lewo i prawo kiełbasę wyborczą. Po za tym olał tych, na plecach których dorwał się do władzy i podlizuje się nowym - trochę godności drwalu wielki!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:07:10] • [IP: 188.146.226.**]

Pytanie? To jest okres lęgowy w gminie Świnoujście czy nie? Może konserwator zabytków przeniósł np. na październik!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:41:36] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:35:35] • [IP: 80.245.179.***] Pięknie by było jak by zadbali o te lasy, zrobili parki itp. A nie zalewali wszystko betonem, w którym nie ma nic pięknego. Kiedyś mandaty wlepiali, za leżenie bliżej niż 2 m od wydm, a teraz tną wszystko jak popadnie, demolują wydmy i jakoś nie ma kar??!! Bareja by miał temat na film.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:35:01] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:26:56] • [IP: 94.254.239.**] Skąd się biorą takie debile jak ty?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:33:45] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:52:48] • [IP: 80.245.189.***] Faktycznie te drzewa jak były młode to zostały zdeformowane podczas 2WŚ. Po co hejtujesz nie znając tematu?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:32:19] • [IP: 94.197.121.***]

G • Wtorek [20.03.2018, 07:43:04] • [IP: 94.254.227.***] Trafiłeś w sedno problemu. Władze chcą się pozbyć normalnych mieszkańców. Stąd to wszechobecne zdzierstwo.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:10:48] • [IP: 176.221.122.**]

Samosiejka to naturalny las tak samo jak puszcza. Wystepuje tam mnogość gatunków i nie są to sztuczne twory człowieka.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:50:43] • [IP: 178.235.176.**]

Pod Trzebiatowem powinni zabrać sie za wycinanie lasów.Tam jest bezliku dorodnych samosiejek.Wyciac wszystko i przybliżyć Trzebiatów do morza.Z dzwonnicy kościoła widac plaze naturystów, tylko przeszkadzają te drzewa.Xostawcie Świnoujście bo za duży szum i afera sie robo.. A wokół Ttzebiatowa dużo sosnow, , dużo Brzozów i innych drzewo w jakby to powiedzial wpdz rzniecia.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:48:12] • [IP: 178.5.182.***]

Popieram Pana Karelusa powycinać te wszystkie chwasty i zagospodarować te tereny na wygląd 21 wieku. Pozdrawiam

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:47:21] • [IP: 178.235.179.**]

Licze na te nowe nasadzenia o których wspomniał Pan Kerelus. Kolejne hotele były by aktem dewastacji. Miasto i tak ma przyzwoity pieniądz z podatków z gazoportu.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:46:29] • [IP: 77.88.191.***]

Łukasz a puknij się w łepetynę i to solidnie !

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:35:35] • [IP: 80.245.179.***]

IP 253***to ty człowieku masz obsesję , bo widać odpowiada ci komunistyczny nieład, syf i zacofanie. Żal mi ciebie. I nie podszywaj się pod innych, mów za siebie! A NAM ODPOWIADA ZMIANA WYGLĄDU NADMORSKIEJ CZĘŚCI Ś-CIA i zejdżcie już z tej wycinki, pomyślcie o potomnych i pięknym wyglądzie miasta oraz pracy dla młodych. Miłego dnia.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:34:20] • [IP: 62.69.254.***]

Dobrze, że zrobił się szum wokół wycinki drzew. Tym. którzy psioczą na SLD jest wstyd, że sami nic nie robią. Niestety, Prezydent, który odszedł z SLD 2 lata temu rządzi miastem i robi to po swojemu m.innymi niszcząc zieleń. Trzeba przyznać, że idzie jak taran. nie chcę takiego włodarza. Brawo SLD.

troll • Wtorek [20.03.2018, 11:26:52] • [IP: 46.46.198.**]

Widzę że dużo komentarzy piszą, , samosiejki, , albo ofiary pękniętej ??

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:21:22] • [IP: 188.147.229.**]

A CO ZE ZWIERZĘTAMI Z TYCH WYCIĘTYCH LASÓW ?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:12:51] • [IP: 62.69.229.***]

czytelniku te drzewa nie są okaleczone przez okres II wojny światowej, one były celowo przycinane w okresie późniejszym ze względu na to że zasłaniały pole zasięgu dla radarów wojskowych - rosyjskich (obecnie Fort Anioła) i polskich (Punkt przy Jacht Klubie Cztery Wiatry) tak, że proszę nie wciskać ciemnot młodym mieszkańcom. Wtedy gdy te buki i sosny były przycinane systematycznie wyglądały pięknie - a ja to pamiętam choć b łem jeszcze małolatem.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:12:31] • [IP: 62.69.253.***]

Karelus - jak wygląda betonowe gó*no które zrobiliście z cmentarza przy Chopina nikomu uświadamiać nie trzeba; Park Zdrojowy zrewitalizowany częściowo bo trzeba było więcej siły na betonowanie miasta zostawić chyba... Czym ty się człowieku próbujesz wykręcać? Może jak byś miał do czynienia z widzami TVpis to by ci się udało ich ogłupić ale tu każdy wie jaka jest prawda. Macie jakiegoś pier***ca z tą galopującą wycinką... Jakiś wirus od Szyszki podłapaliście i dlatego przy okazji wyborów was wyleczymy.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:09:39] • [IP: 80.245.189.***]

Jesli juz to wieksza afera jest planowana droga przez park, polonczenie Jachtowej z Uzdrowiskowa.Tam to naprawde sa rzadkie okazy drzew sprowadzane z calej Europy przez zalorzcieli tego parku.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:58:48] • [IP: 176.221.123.***]

najwyzsza pora aby mieszkancy naszego miasta powiedzieli NIE-czyli zaglosowali w Wyborach za nieuczestniczeniem w Radzie Miasta wszystkim obecnym radnym poniewaz nie doplinowali naszego wspolnego dobra i zabieraja nam Pluca naszego miasta a z tym i dawna historie -to dotyczy tez p.prezydenta.Wiekszosc obecnie rzadzacych jest juz kilka lat przy sterach i CO TERAZ MAMY!! Betony i smierdzace powietrze!!.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:58:27] • [IP: 80.245.179.***]

Jak rzadko zgadzam się z p.rzecznikiem to w tym wypadku MA CAŁKOWITĄ RACJĘ !! PIĘKNE OKAZY ZOSTAWIĆ A RESZTĘ ŚMIECIORÓW WYCIĄĆ W PIEŃ - miasto ma być miastem a czytelnik niech nie marudzi i nie sieje paniki - zawsze można stąd wyjechać. BRAWO P. PREZYDENCIE, BARDZO DOBRZE TERAZ ZACZYNA WYGLĄDAĆ CZĘŚĆ NADMORSKA - MYŚLIMY ŻE BĘDZIE PIĘKNIEJSZA

Gość x • Wtorek [20.03.2018, 10:50:47] • [IP: 92.42.116.***]

Znaczy, że wszystkie drzewa tam rosnące mają ponad 73 lata, a właściwie to jeszcze więcej, skoro zostały okaleczone w czasie wojny. No przynajmniej jeszcze +10 ! Na zdjęciach takowych nie widać !!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:48:39] • [IP: 176.221.123.***]

Wydmy są pod ochroną ale las już nie tak stanowi prawo krajowe w Szwecji las jest pod ochroną

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:37:25] • [IP: 178.238.253.***]

na zdjęciu to krzaki samosiejki wygląd straszny wylęgarnia komarów i kleszczy

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:34:38] • [IP: 94.254.227.***]

Macie już wszyscy jakąś obsesję chyba na punkcie tych drzew. Jak trzeba coś zbudować to tym samym trzeba wyciąć, na drzewach zbudować się nie da raczej i pomiędzy też. A tak odchodząc od tematu to może miasto zareaguje wreszcie na to co dzieje się w państwowej służbie zdrowia, chodzi o kolejki w przychodni na Dąbrowskiego. O godzinie 7 nie ma już miejsc do pediatry! To od której Ci ludzie tam stoją?! Jak w komunie, kto wreszcie poruszy tą sprawę? To zadanie do radnych, przestańcie się zajmować drzewami, a zajmijcie się chorymi ludźmi, zwłaszcza dziećmi, ktorych nie ma kto leczyć w tym mieście. Gdzie są pediatrzy??

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:34:32] • [IP: 89.74.216.***]

do Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:52:48] • [IP: 80.245.189.*, obawiam się, że wymyślą wycinkę wszystkich drzew w Ś-ciu celem stworzenia wielkiego betonowego platzu. Wtedy wredny, upierdliwy emeryt zrozumie, że niesłusznie zajmuje miejsce młodych ibizowiczów i wielbicieli sanrajsów.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:21:56] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:24:41] • [IP: 94.254.231.***] A co to ty wycinasz te drzewa skoro atakujesz czytelnika? Bardzo dobrze, że mieszkańcy reagują. Już prokuratura się zajmuje wycinką drzew. Skąd się biorą tacy odwrotowcy jak ty, którzy chcą tylko niszczyć??!!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:21:16] • [IP: 62.69.253.*]

oczywiście, wszystko to robią pod inwestora, żeby budować apartamenty i sprzedać Niemcom. Nikt nie musi się teraz tłumaczyć. Wystarczy przypomnieć sobie tego posta za 5-8 lat.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:09:20] • [IP: 185.210.39.**]

Ohoho ! Rzecznik się rozgadał! Tchnie z jego ust początkiem kampanii :))

Gość • Wtorek [20.03.2018, 10:01:35] • [IP: 83.11.153.**]

Jeżeli " ruszyli" te drzewa to nie są Polakami. Boże proszę powiedzcie, że to nieprawda?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:58:20] • [IP: 37.47.168.**]

ni szykuja miejsca aby panowie deweleporzy mogli stawiac tzw. apartamenty, czyli tandetne mieszkania, za ktore wyciagaja potrm kolo miliona

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:45:24] • [IP: 88.156.234.**]

tylko kasa sie teraz liczy :-(

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:37:22] • [IP: 188.146.68.***]

Pan Karelus ma rację, park jest piękny, ale moim zdaniem nalęźałoby co jakiś czas powycinać samosiejki i krzaki..

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:34:43] • [IP: 185.210.39.***]

NAJWYŻSZA PORA UPORZADKOWAĆ TE SAMOSIEJKI !!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:26:56] • [IP: 94.254.239.**]

CHYBA TEN CZYTELNIK DZIADKA W WERMACHCIE MIAŁ I STAD TEN CHORY SENTYMENT .

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:09:13] • [IP: 92.42.114.***]

krzaczory i zaniedbania komuny doprowadziły do zarastania parków i wydm, czas zadbac o to by te krzaczory zniknęły.Bo czyż kobiety nie usuwają pięknych włosów spod pach, trzeba to zgłosić do ministerstwa zdrowia że wycinają włosy pod pachami i wlosy łonowe

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:06:41] • [IP: 178.235.179.**]

Jak się nie podoba to zawsze można wyjechać z naszego pięknego miasta. Czy jak będą usuwać gruz przy ul. Bałtyckiej pozostałość po hitlerowcach to też będą protesty?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:02:32] • [IP: 93.94.186.**]

Pomiędzy tymi okaleczonymi drzewami budujmy lepianki.Też będą świadectwem historii.A jak okaleczone drzewo spadnie czytelnikowi na łeb, to niech nie ma pretensji do władz miasta.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:57:41] • [IP: 93.94.191.***]

Bzdura!! Wystarczy zobaczyć na zdjęciach z lotniczych z 1945 roku terenów z drzewami tam praktycznie nie ma, San piasek.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:51:56] • [IP: 31.0.85.*]

Brawa dla czytelnika za spostrzegawczość oraz WIELKIE BRAWA dla piszącego artykuł. Następnym razem proszę o teraźniejsze rzeczy, informację, a nie to co się działo ponad miesiąc temu

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:51:36] • [IP: 178.235.176.**]

Nowe nasadzenia będą w UM Świnoujście.Po po wyborach.Niestety to jest konieczne.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:48:38] • [IP: 80.245.179.***]

Panie Łukasz, idź pan do lekarza bo od tego nacjonalizmy w głowie się panu pomieszało.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:44:16] • [IP: 10.0.20.***]

W normalnym państwie drzewa są chronione i zabezpieczane na czas robót a u nas są wycinane bo przeszkadzają pracującym to jest chore

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:30:57] • [IP: 89.64.23.***]

Widzę, że drzewna histeria i egzaltacja narasta... - to już się staje groźne. A histeryzują najprawdopodobniej ludzie, którzy na spacery chodzą do Corso. ;)

FRAU • Wtorek [20.03.2018, 08:25:58] • [IP: 77.65.83.***]

Czytelnik szuka dziury w całym... na całym świecie dokonuje sie inwestycji i unowocześniania terenów zielonych.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:22:37] • [IP: 31.2.111.**]

Panie Łukaszu a nie przeszkadzały Panu tony śmieci i krzaczowisko, teraz gdy robione są porządki naraz Szanowny Pan się budzi ? Lepiej niech zostanie syfiarnia, bardziej swojsko będzie się Pan czuł ?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:18:39] • [IP: 94.254.236.**]

Tnijcie wszystkie stare drzewa! A tym którzy krytykują niech spadnie taki suchy konar na głowę - może wtedy zrozumieją konieczność wycinania. Kończcie temat drzew, bo mnie już to wq...a!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:14:28] • [IP: 83.11.223.***]

bedzie pieknie dajmy na wstrzymanie, a tak przy okazji to mozna by dosadzic drzewa tam gdzie uschly lub wiatr polamal albo sie nie przyjely

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:10:30] • [IP: 176.221.123.**]

wyciac urzad miasta

Gość • Wtorek [20.03.2018, 08:07:47] • [IP: 83.21.53.***]

A co ich wzięło na wycinanie drzew, nigdzie nie ma tak i sa PASMA NADMORSKIE. Czlowieku opanuj sie idz razem z Karezelusem na renty. Zegnamy i nie rób szkody nam już. Malo Ci? my chcemy zilen ty nasze podatki a my zieleń, ok.? To nie prywata. A może naS PYTAĆ O ZGODE

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:59:18] • [IP: 37.47.169.***]

Czytelniku, lecz się. Ty też jesteś okaleczony :)

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:58:53] • [IP: 62.69.241.**]

Wielu chciało by żeby tu zrobić wioskę. Ale to turysci dają mam pracę Dzięki nim tysiące ludzi ma pracę w hotelach sklepach gadtronomii turystyce komumikacji itp.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:52:48] • [IP: 80.245.189.***]

Wycinkę drzew okaleczonych podczas II Wojny Światowej...Co jeszcze ci ludzie wymysla albo wymyslony artykulik.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:49:57] • [IP: 176.221.122.***]

Polityczna nagonka, dość nieudolna, prominentnej działaczki SLD zamienia się w żenującą komedię. Jedyny skansen w Świnoujściu to rezerwat towarzyszy i działaczy byłej PZPR czyli obecne SLD.

G • Wtorek [20.03.2018, 07:43:04] • [IP: 94.254.227.***]

Mam głęboko w 4 literach na samym końcu umorusane w kale wasze statystki z innych niezależnych źródeł. Czemu sie nikt nie zapyta mieszkaňcòw jak sie żyje? Czemu młode osoby uciekaja? Czemu tylu ukraiñcow tutaj pracuje? Czemu mieszkania takie drogie jakby to bylo milionowe miasto?czemu? A no temu że chce sie nas mieszkancow wymienic na lepszy bogatszy model! UM doskonale o wszystkim wie temu nie pyta nas.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:42:21] • [IP: 92.42.114.***]

Dobrze że, w końcu władze miasta zdecydowały o usunięciu chorych drzew stwarzających zagrożenie ! Przez dziesięciolecia nikt nie dbał o drzewostan w mieście. Porosły drzewa olbrzymy gdyż nikt ich nie podcinał, a dziś wyglądają jak kikuty. W mieście jest wiele miejsc pustych i tam powinny być posadzone cisy, platany, świerki, sosny. ...Trzeba było mówić o przyrodzie, drzewach 40 lat temu. ..

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:40:08] • [IP: 178.238.252.**]

Jedno wielkie cmentarzystko drzew, zdrowiutkie(widać na zdjęciu) pójda do pieca.Gdyby z nich zrobić altanki, ławki w miejscach do wypoczynku, jak w innych miastach czy u sąsiadów.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:34:50] • [IP: 83.11.157.***]

Ostatnio realizowane inwestycje nie bardzo służą mieszkańcom. Raczej powodują stwiedzenie, że warunki życia w mieście pogarszają się oraz swoboda zostaje ograniczona na rzecz tzw inwestorów. Wkrótce okaże się, że mieszkańcy są intruzami. Mają płacić tylko podatki i cicho sza. Wkrótce wyjdzie problem z wodą pitną. I tu mieszkańcy zobaczą jak działały obecne władze miasta przy milczącym udziale niektórych radnych.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:29:28] • [IP: 94.254.227.***]

Szykuja świnoujście dla bogaczy, ktòrych jest stac na kawalerke za 250 tyś. . zaorać ten grajdół i oddac niemcom.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:24:41] • [IP: 94.254.231.***]

Czytelniku lecz się !!

Oglądasz 1-98 z 98
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■