POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [20.03.2018, 07:07:34] • Świnoujście

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

fot. Czytelnik

Masowa wycinka drzew wciąż wywołuje reakcje mieszkańców naszego miasta. Nie milkną głosy sprzeciwu przeciw usuwaniu ich na tak wielką skalę. Do naszej redakcji piszą Czytelnicy, których oburza fakt, że aż tyle drzew zniknęło z pasa nadmorskiego. Niedawno dostaliśmy list od pana Łukasza, który zauważył wycinkę drzew okaleczonych podczas II Wojny Światowej, a więc będących świadectwem historii miasta.

"Ostatnio było głośno o masowej wycince zdrowych drzew na terenie całego Świnoujścia. Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej. Są to sosny i buki znajdujące się przy ulicy Uzdrowiskowej około 100 m przed parkingiem zwanym potocznie "mała patelnia" (blisko wiatraka). Trwa tam właśnie wycinka. Rozmawiałem z wieloma osobami o tych drzewach i każdy twierdził, że należy je chronić i że warto by było zadbać o ten rejon i zrobić piękny park. Wielu ludzi mogłoby poznać historię tych drzew i to co się tam kiedyś działo. Ubolewamy nad tym, że włodarze naszego miasta przeliczają wszystko na pieniądze i zalewają betonem nasze miasto. W innych miejscowościach stworzono pomniki przyrody, np Krzywy Las w Nowym Czarnowie. Dlaczego u nas wszystko ścina się w pień zamiast zrobić taki pomnik przyrody? A może chodzi o to by zapomnieć o tym, co się działo na tej ziemi podczas II wojny?"

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

fot. Czytelnik

Stanowisko pana Łukasza z pewnością podziela wielu mieszkańców Świnoujścia. Przykład utworzenia pomników przyrody jest bardzo dobrym pomysłem, który mógłby być zrealizowany także u nas. Co na to wspomniani włodarze naszego miasta?

W odpowiedzi rzecznika prezydenta miasta, czytamy, że Czytelnik zrobił zdjęcia w dwóch różnych miejscach.

- Na pierwszym widoczne są usunięte drobne drzewa, tzw. samosiejki. W tym miejscu powstanie bowiem miejsce do odpoczynku dla rowerzystów, korzystających ze ścieżki rowerowej . Będzie to plac o średnicy 11 metrów, z miejscami do siedzenia, rowerowymi stojakami, wkomponowaną zielenią. Natomiast drugie zdjęcie, wbrew temu co pisze, nie przedstawia prowadzonej wycinki, tylko rosnące drzewa, oznakowane w ramach inwentaryzacji, co nie zawsze jest jednoznaczne z jego wycinką. Inwentaryzację wykonuje się przykładowo przygotowując operat środowiskowy czy uzdrowiskowy. Nie zgadzam się z czytelnikiem, który stawia zarzuty, że miasto, dzielnica nadmorska są betonowane. Usuniętą przy promenadzie zieleń zastąpią nowe nasadzenia. Zamiast wyciętych dziś niektórych cisów, powstanie cały szpaler zieleni z nowo nasadzonych cisów. Posadzone zostaną również oryginalne topiary, czyli tzw. żyjące rzeźby oraz wiele innych, cennych przyrodniczo i krajobrazowo gatunków drzew oraz krzewów, jak: graby, platany oraz sosny, brzozy, jarząby, kaliny, jaśminowce. Powstaną tężnie, estetyczne świetlne ringi, wiele miejsc do odpoczynku z małą architekturą, w tym także fontanną, zacieniaczami oraz unikatowym zegarem słonecznym.

Robert Karelus uważa, że w związku z tym rodzi się pytanie

- Dla mnie retoryczne czy budowę tzw. nowej promenady, nowoczesnych marin, placów zabaw, obiektów sportowych, które działają już dziś są przy naszych szkołach, nowych ścieżek rowerowych, ulic i chodników można nazwać betonowaniem miasta? Czy nie właśnie dzięki realizowanym w ostatnich latach inwestycjom Świnoujście nie jest dziś odbierane jako skansenen minionej epoki, a z roku na rok staje się miastem nowoczesnym, kurortem, do którego chętnie przyjeżdżają turyści? Świadczą o tym nie tylko rankingi niezależnych mediów, ale również opinie coraz większej liczby gości odwiedzających nasze miasto - mówi prezydencki rzecznik.

Czytelnik: „Nie sądziłem, że ktoś również podniesie rękę na drzewa okaleczone podczas II Wojny Światowej”

fot. Czytelnik

Robert Karelus podejrzewa także, że Czytelnik być może zapomniał lub jest zbyt młody o tym, że jedną z pierwszych decyzji Prezydenta Miasta były wielomilionowe inwestycje związane z rewitalizacją Parku Zdrojowego i Parku Chopina, tworzeniem ścieżek edukacyjnych, promujących walory środowiskowe naszych wysp, na których znajduje się wiele pomników przyrody otaczanych stałą opieką.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 98, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 26-50 z 98

Gość • Wtorek [20.03.2018, 17:14:57] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:48:33] • [IP: 31.0.64.***] Prawda po to Ul.Jachowa jest do remontu.Przeciez nawet tutaj byla o tym informacja.Chyba w styczniu.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 17:11:57] • [IP: 62.69.203.***]

Tyle krzyku w sprawie tej cholernej wycince a nasz WSZECH MOCNY ma najzwyczajniej, to w swojej już pustej i starej łepetynie na koniec swoich rządów chce jeszcze pokazać kto tu rządził, niech go ludziska pamiętają, jaki był mocny, oczywiscie ze swoim mądrym doradcą.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 16:22:40] • [IP: 207.244.75.**]

Stajenny z Trzebiatowa, to też chwast i samosieja.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 16:05:58] • [IP: 95.129.229.***]

Panie Robercie Pańska hipokryzja i lekceważenie mieszkańców Ś-cia osiąga historyczny światowy poziom. Szkoda, że za swoje wypowiedzi nie będzie Pan pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Ci" czytelnicy" i piszący te komentarze nie są małolatami tylko kilkudziesięcioletnimi mieszkańcami tego miasta. W latach, 50, 60 i nowszych, spacerowaliśmy po omawianych miejscach i zastanawialiśmy się co będzie z tymi wspaniałymi sosnami i innymi ciekawymi- z punktu widzenia botanicznego i turystyki- drzewami, za kilkadziesiąt lat. I nie braliśmy pod uwagę obecnej polityki dewastacyjnej. I nie chodzi nam o cały las i krzaki, ale o szczególne okazy drzewne, które powinny pozostać. Wypowiada się Pan jakby posiadał całą wiedzę świata. Nawet Prezydent Żmurkiewicz przekazuje nam oględniejsze informacje. Więc zadaję pytanie, który z Panów jest Prezydentem Miasta?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:58:31] • [IP: 37.47.147.***]

Niedlugo zacznie sie wycinka urzednikow. Czy naprawde bylo warte za pare set tysiecy lapowki wycinac i oszpecac miasto. ?? Przeciez sami na siebie wydali wyrok.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:48:33] • [IP: 31.0.64.***]

Należy sprawdzić co planują wyciąć aby połączyć ul. Jachtowa z Uzdrowiskowa przez Park zdrowy. Jeśli to prawda to tam są drzewa szczególnie chronione.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:44:05] • [IP: 88.156.232.**]

Nie podzielam stanowiska czytelnika, ponieważ jest bardzo dużo starych i chorych drzew, które trzeba pousuwać żeby nie było tragedii przy jakichkolwiek silniejszych wiatrach

Gość • Wtorek [20.03.2018, 15:35:36] • [IP: 93.94.186.**]

Prosimy o aktualne informacje panie slawku, a nie to co było ponad miesiąc temu

Kris • Wtorek [20.03.2018, 15:21:15] • [IP: 176.221.122.**]

Masowa wycinka? Katastrofa? Morderstwo na naturze? Czy po prostu normalna gospodarka miejska i leśna? Może ci przerażeni przeczytają lub poproszą rodziców oto by zapoznali się z zasadami wycinki i obowiązku nasadzeń (trudne słowo) rekompensujących wycinkę. Poczytajcie statystyki dotyczące zwiększającej się powierzchni polskich lasów. Dajecie się podpuszczać grupie cwaniaków.

AGENDA 21 • Wtorek [20.03.2018, 14:30:41] • [IP: 80.245.178.***]

poDŁOŚĆ poPAPRANYCH SIEPACZY, PACHOŁKÓW KORpoRACYJNYCH BAND W PEŁNEJ OKAZAŁOŚCI. NIE SpoCZNĄ DOPÓKI WSZYSTKICH DRZEW NIE WYTNĄ.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:52:35] • [IP: 80.245.186.***]

a jak wygląda drzewo 100 letnie, żeby było okaleczone w czasie wojny to musiało mieć ok 30 lat

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:31:53] • [IP: 94.254.236.**]

Wycinać wszystko jak leci... Miasto potrzebuje przestrzeni. Tylko parki zostawcie!!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:31:30] • [IP: 94.254.226.**]

Za dużo wycina się drzew i stawia betonowych budynkow w dzielnicy nadmorskiej zamiast zadbać o tą zieleń i lasy i zostawić naturalny wygląd tych terenów a niepotem wszystko betonowac...plac wolności...park Chopina promenade itp

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:22:10] • [IP: 151.248.62.***]

Nie wycinajmy drzew, bo plażowicze nie będą mieli gdzie się załatwiać i wyrzucać śmieci!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:11:57] • [IP: 185.210.39.**]

Tylko co ja mam z tego jako mieszkaniec Świnoujścia? Wszystko robi się pod przyjezdnych. Śmieszy mnie argument o większej liczbie miejsc pracy, dla kogo i jaka to praca? Młodzi uciekają z miasta bo nie chcą podcierać starych niemieckich zadków. Żadnej normalnej gospodarki. Miasto jest nastawione na przyjezdnych mając głęboko w d... stałych mieszkańców, wystarczy popatrzeć na stan ulic, brak możliwości podłączenia się do PECu, absurdalne zasady rozliczania śmieci, brak sensownych ujęć wody pitnej. Betoniarz wielki potrafi tylko betonować nie stawiając żadnych warunków inwestorom. Brak miejsc do parkowania, nie wywiązanie się inwestora z budowy molo, szastanie publicznymi pieniędzmi przy budowie mostu. Jedyne co potrafi zrobić to wyciąć drzewa i zabetonować tereny zielone. Na dodatek rozpoczął kampanię wyborczą za publiczne pieniądze i proponuje na lewo i prawo kiełbasę wyborczą. Po za tym olał tych, na plecach których dorwał się do władzy i podlizuje się nowym - trochę godności drwalu wielki!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 13:07:10] • [IP: 188.146.226.**]

Pytanie? To jest okres lęgowy w gminie Świnoujście czy nie? Może konserwator zabytków przeniósł np. na październik!

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:41:36] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:35:35] • [IP: 80.245.179.***] Pięknie by było jak by zadbali o te lasy, zrobili parki itp. A nie zalewali wszystko betonem, w którym nie ma nic pięknego. Kiedyś mandaty wlepiali, za leżenie bliżej niż 2 m od wydm, a teraz tną wszystko jak popadnie, demolują wydmy i jakoś nie ma kar??!! Bareja by miał temat na film.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:35:01] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 09:26:56] • [IP: 94.254.239.**] Skąd się biorą takie debile jak ty?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:33:45] • [IP: 94.197.121.***]

Gość • Wtorek [20.03.2018, 07:52:48] • [IP: 80.245.189.***] Faktycznie te drzewa jak były młode to zostały zdeformowane podczas 2WŚ. Po co hejtujesz nie znając tematu?

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:32:19] • [IP: 94.197.121.***]

G • Wtorek [20.03.2018, 07:43:04] • [IP: 94.254.227.***] Trafiłeś w sedno problemu. Władze chcą się pozbyć normalnych mieszkańców. Stąd to wszechobecne zdzierstwo.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 12:10:48] • [IP: 176.221.122.**]

Samosiejka to naturalny las tak samo jak puszcza. Wystepuje tam mnogość gatunków i nie są to sztuczne twory człowieka.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:50:43] • [IP: 178.235.176.**]

Pod Trzebiatowem powinni zabrać sie za wycinanie lasów.Tam jest bezliku dorodnych samosiejek.Wyciac wszystko i przybliżyć Trzebiatów do morza.Z dzwonnicy kościoła widac plaze naturystów, tylko przeszkadzają te drzewa.Xostawcie Świnoujście bo za duży szum i afera sie robo.. A wokół Ttzebiatowa dużo sosnow, , dużo Brzozów i innych drzewo w jakby to powiedzial wpdz rzniecia.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:48:12] • [IP: 178.5.182.***]

Popieram Pana Karelusa powycinać te wszystkie chwasty i zagospodarować te tereny na wygląd 21 wieku. Pozdrawiam

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:47:21] • [IP: 178.235.179.**]

Licze na te nowe nasadzenia o których wspomniał Pan Kerelus. Kolejne hotele były by aktem dewastacji. Miasto i tak ma przyzwoity pieniądz z podatków z gazoportu.

Gość • Wtorek [20.03.2018, 11:46:29] • [IP: 77.88.191.***]

Łukasz a puknij się w łepetynę i to solidnie !

Oglądasz 26-50 z 98
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■