POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [16.10.2018, 21:23:38] • Świnoujście

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum

Czerwona kartka dla Żmurkiewicza, który nie był w stanie odbudować rozebranego przez jego kolegów z PZPR-u mola w Świnoujściu. Pozostały fragment betonowy mola rozebrał 10 lat temu. Proszę się wycofać z kandydowania na Prezydenta miasta Świnoujście!

W Świnoujściu różne mola były budowane od 150 lat, bo przecież miejscowość wczasowa, a tym bardziej kurort, nie istnieje bez mola. A jednak może być - Świnoujście 60 lat temu bezpowrotnie straciło molo.

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

Uszkodzone Molo w Międzyzdrojach(fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum )

Właśnie wtedy władze miasta podjęły decyzję budowy całkowicie nowego mola. Miało powstać na prawo od muszli koncertowej. W drugiej połowie lat 50. miało miejsce wielkie odgruzowywanie zniszczonego miasta. Zaczęły powstawać pierwsze domy na Narutowicza, Rybaki…Zadecydowano wówczas o częściowej rozbiórce mola - rozebrano część drewnianą, która na samym końcu była nadpalona, a podest był uszkodzony od sztormów. W Międzyzdrojach było podobnie, ale molo wyremontowano i przetrwało do lat 90., gdy na jego miejscu zostało wybudowane betonowe nowe molo.

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum

Dlaczego tak piszę o szczegółach? Ano dlatego, że łatwo burzyć, gorzej później wybudować. Jest kuriozalna sytuacja. Mamy prezydenta od stanu wojennego z małymi przerwami, który od dziesiątek lat obiecuje wybudowanie mola w Świnoujściu. Pokazywał zawsze przed wyborami szkice przyszłego mola i obiecywał gruszki na wierzbie. Nigdy nie dotrzymał słowa, mnie oszukał, pewnie i innych też. Za to należy mu się czerwona kartka.

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum

Teraz mieszkam w sąsiedniej gminie i nie mogę głosować w Świnoujściu, ale głosu by Pan u mnie nie miał. Do swojej wypowiedzi załączę moje zdjęcia i stare przedwojenne pocztówki. Dla ilustracji jedno zdjęcie będzie z Międzyzdrojów, na którym po sztormie jest uszkodzona nawierzchnia mola.

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

Molo z 1906roku(fot. Archiwum autora )

Właśnie po tak podobnie uszkodzonym jeszcze istniejącym molu w Świnoujściu chodziłem w pierwszych latach 50. Panie Żmurkiewicz, dlaczego przez tak długi czas, niemal wieczność, był pan takim nieudacznikiem i nie wybudował mola? Takie miasto jak Świnoujście bez mola, to jak żołnierz bez broni...

Dlaczego Świnoujście jest bez mola?

Tak wyglądało molo w 1945 roku (zdjęcie z 1936 roku)(fot. Archiwum autora )

Andrzej Ryfczyński


komentarzy: 83, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-83 z 83

Gość • Niedziela [21.10.2018, 18:10:56] • [IP: 37.47.168.***]

Widok to zeszpecił gazoport. Był taki piękny widok na Międzyzdrojskie klify.

Stefan F • Piątek [19.10.2018, 11:29:41] • [IP: 178.238.247.***]

I dobrze że nie ma bo tylko by zeszpeciło naszą piękną plażę

Gość • Czwartek [18.10.2018, 18:27:19] • [IP: 77.88.191.**]

Molo miał wybudować inwestor hotelu Radison, ale jak się mówi, żeby nie budować mola sprzedał hotel w budowie i wypioł się na inwestowanie w molo. A nowy właściciel nie podpisywał żadnego inwestowania w molo i tak się kręci. Podobnie będzie z wybudowanie starej promenady, ponieważ snów inwestor co podpisał zobowiązanie robi to samo. Plajtuje i sprzedaje następnemu, bez zobowiązania zrobienia starej promenady.

Gość • Czwartek [18.10.2018, 12:32:51] • [IP: 188.146.1.***]

Nieudacznicy! Ba baj.

Gość • Czwartek [18.10.2018, 12:01:33] • [IP: 5.173.216.**]

Świnoujście nie ma mola, ale za to ma Zmura ! Lepszy rydz niż nic 😁

Gość • Czwartek [18.10.2018, 03:56:24] • [IP: 46.169.53.***]

Wystarczyło w odpowiednim czasie reagować na nieodpowiedzialność firmy i molo byłoby!

Gość • Środa [17.10.2018, 21:02:42] • [IP: 88.156.232.***]

A ile może być takich obiektów jak molo w Świnoujściu? Jedno, góra dwa. A to oznacza, że taki obiekt jest unikalny i przyciąga turystów, to miejsce spacerów i dodatkowa keja dla łodzi. A skoro ten obiekt generuje ruch turystyczny, to może generować zysk, bo tam gdzie ludzie to są ich pieniądze. I to jest sedno problemu. Na budowę mola należy mieć pieniądze, spore pieniądze-większe niż na budowę apartamentowca, a stopa zwrotu z apartamentów większa. Jeśli desperat jakiś będzie chciał postawić molo i na nim apartamentowiec, to pewnikiem musi mieć na spore łapówki, na marksistowskie warunki zabudowy, itd. Gdyby budowa mola opłacała się bardziej jak budowa hotelu-to molo by stało. A miasto mola nie wybuduje, bo skoro ulice ma jak po ostrzale z granatnika, to nie molo ale asfalt ważniejszy. Niech nowy zrobi przetarg na budowę mola-ciekawe kto go wygra-miasto daje plażę, Niemiec niech buduje. Za rok będzie. Ale jak ekolodzy pozwolą... lub dostaną w łapę. Czemu nie ma kładki do granicy? Bo teren jest do sprzedania!

Gość • Środa [17.10.2018, 17:33:14] • [IP: 77.252.46.***]

a co to za molo w tamtych czasach to moglo być ale nie teraz

Gość • Środa [17.10.2018, 17:27:40] • [IP: 178.238.251.***]

Oj tam oj tam wszystko gra i bucy jak u gruźlika w płucach. Mola nie mamy. .. i co ? Broni tez nie mamy, ale mamy dożywotniego prezydenta :)

Gość • Środa [17.10.2018, 15:54:06] • [IP: 141.53.189.**]

Gość • Środa [17.10.2018, 13:26:52] • [IP: 164.127.219.**]Malolat jestes czy sloik??Niemcy zbodowali muszle przy samej plazy bo tak wtedy byla linia brzegowa Po wojnie ladu przybylo dziko zaroslo bo nikt nie dbal i teraz lament jak wycinaja.

Gość • Środa [17.10.2018, 15:16:18] • [IP: 188.146.103.**]

Ten prezydent jest z przypadku. Wcześniej PZPR w stanie wojennym wsadziła go na stołek, a później poparli go liczni działacze i tak poleciało. Dziwne, że nie ma dość, po mimo stanu zaawansowanej emerytury. Blokuje innym miejsce pracy i to jest przestarzały model. Mieszkańcy powinni pomóc temu człowiekowi iść na odpoczynek, bo się zapracuje na śmierć.

Gość • Środa [17.10.2018, 15:05:17] • [IP: 188.146.238.**]

Molo nie buduje prezydent tylko stwarza warunki. Molo budują różni inwestorzy. Molo to nie tylko atrakcja, ale i biznes. W Międzyzdrojach 7 tysięczna gmina nie budowała mola, a molo mają. Przykro patrzeć na tych co inaczej piszą pod dyktando...

Gość • Środa [17.10.2018, 13:26:52] • [IP: 164.127.219.**]

Na fotce z muszlą koncertową niema żadnych krzaków ani drzew ciekawe czy niemcy też tak rozpaczali z tego powodu jak niektórzy teraz przy wycince i która wersja jest ładniejsza ?

Gość • Środa [17.10.2018, 12:33:36] • [IP: 83.23.255.***]

Żadnego mola w Świnoujściu.Plaża jest za mała.Funkcję mola spełnia falochron zachodni. Dość betonowania pięknej plaży w Świnoujściu

Gość • Środa [17.10.2018, 12:15:33] • [IP: 86.82.99.**]

Bo władza ma gdzieś mieszkańców

Gość • Środa [17.10.2018, 11:43:27] • [IP: 80.153.7.***]

wlasnie, gdzie molo??

GośćMickNick • Środa [17.10.2018, 11:40:35] • [IP: 89.64.3.*]

A kto inicjatorowi broni wyłożyć jego pieniądze na zbędną budowę? Komuś to tak łatwo doradzać, na co ma wydać środki. Pospacerować można po falochronach, sam często tam jestem. Molo zwykle służy do cumowania łodzi i statków (kiedyś o tym już ktoś o tym pisał), a w mieście mamy przystanie w paru miejscach. Jest znacznie więcej potrzeb mieszkańców, na które warto wydawać pieniądze z miejskiej kasy.

Gość • Środa [17.10.2018, 11:33:25] • [IP: 178.238.253.**]

MÓJ SP.SĄSIAD PRACOWAŁ W URZĘDZIE 30 KILKA LAT, TO HISTORIA, KTÓRĄ BEZ BUTELKI DOBREGO WISKACZA NIE DAŁO BY SIĘ OPOWIEDZIEĆ, NIGDY WIECEJ TEJ EKIPY W URZĘDZIE!

Gość • Środa [17.10.2018, 11:31:19] • [IP: 185.210.39.***]

CHYBA PRZERASTA TO OBECNE WLADZE MIASTA ??

Gość • Środa [17.10.2018, 11:25:33] • [IP: 93.94.189.***]

wielka szkoda, ze nie ma mola; apartamentowce rosną jak grzyby po deszczu, molo byłoby ogromną atrakcja turystyczną

COMES PALATINUS • Środa [17.10.2018, 10:53:18] • [IP: 80.245.178.***]

AD:Środa [17.10.2018, 08:42:30] • [IP: 2.247.241.***] NO WIESZ. DLA POLAKA PLUCIE, NA INNYCH, NAPADY GRABIEŻE I MORDERSTWA, TO COŚ OBRZYDLIWEGO. CZEMU MNIE OBRAŻASZ?

Gość • Środa [17.10.2018, 10:48:39] • [IP: 80.245.191.***]

Bo Pani Basia mówiła ze jej się nie podoba molo, za dużo betonu a to przecież jej prywatne miasto i własnie dla tego nie ma mola w Świnoujściu

Gość • Środa [17.10.2018, 10:28:42] • [IP: 95.129.225.**]

Wybudowali MOLO Niemcy 100 lat temu a nasz wielki BoB Budowniczy Jankiem zwany przez 16 lat nic nie potrafił zrobić w tym temacie. Promenadę betonować to każdy głupi by potrafił. Wszystko co nie związane z betonowaniem i wyprzedawaniem ziemi na Promenadzie, przekracza Żmurkiewicza możliwości. Dlatego czas na kogoś nowego.

Gość • Środa [17.10.2018, 10:24:32] • [IP: 5.173.136.**]

TUNEL tak samo będzie wybudowany jak MOLO !! Asto nadmorskie Kurort i bez mola wstyd wstyd wstyd

Gość • Środa [17.10.2018, 10:23:58] • [IP: 85.221.135.**]

Kupic kulki na mole i rzucać !

Gość • Środa [17.10.2018, 09:45:48] • [IP: 188.146.37.***]

Miasto Świnoujście stało się karzełkiem za sprawą samych mieszkańców. Tak wybieraliście i tak macie. Albo się obudzicie, albo tak dalej będzie. A molo powinno być na przedłużeniu ulicy Prusa.

Gość • Środa [17.10.2018, 09:31:39] • [IP: 178.238.251.***]

Nasza plaża jest piękna i urokliwa. Moim zdaniem molo nie jest potrzebne bo to już nie była by ta sama plaża!!:-)

Gość • Środa [17.10.2018, 09:03:57] • [IP: 176.221.123.**]

Gdyby było molo nie byłoby czego obiecywać w kolejnej kadencji, a tak jadą z tymi obiecankami od 1991 roku. Teraz molo ma budować pani Agatowska.

Gość • Środa [17.10.2018, 09:03:18] • [IP: 88.156.235.**]

Tylk babcie beda na niego głosować.Ostatnia kadencja i gosciu po za kontrolą.bedzie rób co chcesz ibierz co chcesz. Pisiory chyba nie pojdziecie głosować na Towarzysza cara

Gość • Środa [17.10.2018, 09:02:05] • [IP: 92.42.116.***]

Tym wszystkim fanom mola musi wystarczyć kurdemolo. Na nic więcej nie zasługują.

Gość • Środa [17.10.2018, 09:01:39] • [IP: 88.156.235.**]

Tylk babcie beda na niego głosować.Ostatnia kadencja i gosciu po za kontrolą.bedzie rób co chcesz ibierz co chcesz.

Gość • Środa [17.10.2018, 08:52:08] • [IP: 95.129.229.***]

możecie Go w zadek pocałować.

Gość • Środa [17.10.2018, 08:44:48] • [IP: 62.69.254.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [17.10.2018, 08:42:30] • [IP: 2.247.241.***]

Do COMES PALATINUS  Wtorek [16.10.2018, 21:32:02]  [IP: 80.245.178.***] a kto ci broni iść w zachodnią stronę i z molo pluć na szkopów?

Gość • Środa [17.10.2018, 08:31:57] • [IP: 83.11.80.**]

Ale kogos zal sciska ze Zmurkiewicz znowu wygra w 1 turze zazdrosc sciska d...

Gość • Środa [17.10.2018, 08:28:12] • [IP: 154.146.134.***]

Mi tam niepotrzebne molo. Ja kalosze mam jak wchodzę do morza łowić ryby.

Gość • Środa [17.10.2018, 08:24:02] • [IP: 5.173.97.**]

Dlaczego Świnoujście nie ma mola ? Bo mol woli książki

Gość • Środa [17.10.2018, 08:23:37] • [IP: 176.221.123.***]

WŁASNIE MIAŁO BYĆ PIEKNE MOLO A ZBUDUWALI RADISON HOTEL DLA OBCOKRAINCÓW BO NAS NIE STAC TAM CHODZIC A PIENIAZKI TRAFIAJA DO URZEDU A PRZECIETNY SWINOUSCIANIN NIC Z TEGO NIE MA

Gość • Środa [17.10.2018, 08:18:46] • [IP: 23.226.237.*]

Ale Ty debil jesteś matole z 02:01:43 - Cymbał, to Ciebie zrobił ćwoku. Tam nie ma specyficznych warunków głąbie, bo tam Zatoka Pomorska nie oddaje lądu dzięki falochronom... Ile przez ostatnie chociaż sto lat Morze oddało lądu w tym Twoim Ahlbeck'u, Heringsdorfie i Bansinie? ⚊Jeżeli nie wiesz jak oddziaływają falochrony na prądy morskie, to jesteś leśny głupek i down.

Gość • Środa [17.10.2018, 08:14:20] • [IP: 93.94.186.**]

Tylko Joanna Agatowska. Agatowska jest boska!

Gość • Środa [17.10.2018, 07:14:07] • [IP: 77.99.1.***]

Jest za to kilka MOLO'chow w pasie wycietych wydm !

Gość • Środa [17.10.2018, 07:10:35] • [IP: 178.238.252.**]

Nie ma na kogo głosować, te same twarze od lat...obiecują cuda przed wyborami a potem siedzą i nic nie robią...tylko kasa się liczy.

Gość • Środa [17.10.2018, 06:57:04] • [IP: 80.25.87.**]

Jestem ciekaw jak wiekszosc osob bedzie wypowiadac sie juz za 5 dni ?? Jak Wy to przezyjecie ?? Wypisujecie takie glupoty, poziom jezyka ponizej norm, 90% wypisujacych tu glupoty co 4 lata glosowalo na Zmura, jeszcze dwa lata temu akceptowaliscie to co powstawalo i jak. Koles zapowiedzial, ze molo powstanie, ze wubuduje go Zdrojowa razem z Adler a mnie bardziej interesuje czy za 4 lata bede mogl przepynac Zegluga Swinoujska tzw biala flota z obiecanej Promenady Wladyslawa na to molo ?

Gość • Środa [17.10.2018, 06:38:54] • [IP: 95.40.57.***]

PO HU...J NAM TE MOLO JAK I TAK MAMY WIECEJ TURYSTOW JAK W SOPOCIE I TO BEZ MOLA MAMY 2 FALOCHRONY OGOLNIE DOSTEPNE I TO JEST ATRAKCJA A NA MOLO TO DO ALBECKU ZAPRASZAM

Gość • Środa [17.10.2018, 06:30:06] • [IP: 178.235.180.***]

CHCIELIBYŚCIE, TAKICH JAK WY NAM MIASTU NIE POTRZEBA.BO TAKIE BĘDZIE WASZE RZĄDZENIE JAK OBECNE WASZE ZACHOWANIE. WSTYD DLA MIESZKAŃCÓW I DLA MIASTA.TO WY ZREZYGNUJCIE Z KANDYDOWANIA.

Gość • Środa [17.10.2018, 06:19:42] • [IP: 188.146.100.***]

Komu te molo potrzebne? Czysta plaża z natryskami i WC a nie ścieżki dla pielgrzymek żeby miały gdzie przed sezonem trenować. Kuracjusz sra i szcza w morze. Kibel na końcu mola?

Gość • Środa [17.10.2018, 06:13:22] • [IP: 93.94.186.***]

Mola to relikty przeszłości, chyba nigdzie się już ich nie buduje. Po co nam molo, jak wrzód na dupie, na tej ładnej plaży.

Gość • Środa [17.10.2018, 02:55:39] • [IP: 62.69.203.***]

I dalej chcą z nas ciągnąć kasę. Pis układa się z komuchami.Nic się nie zmieni.Będziemy płacić i narzekać.Po co są te wybory?

Gość • Środa [17.10.2018, 02:42:24] • [IP: 62.69.203.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [17.10.2018, 02:40:49] • [IP: 62.69.203.***]

Bo mamy cara komucha ups, pisiora teraz.

wPISdu • Środa [17.10.2018, 02:01:43] • [IP: 188.146.36.***]

cymbale żurkowy 01:24:55] to ahlbeck, heringsdorf, bansin leżą w innej zatoce? Tam nie ma specyficznych warunków?

Gość • Środa [17.10.2018, 01:24:55] • [IP: 23.226.237.*]

Bo molo zniszczy klimat już nieco zdezelowany plaży. Nasze molo, to Falochron Zachodni, którego nikt nie ma. Te drewniane kładkopomosrty są przereklamowane i zbyt wieśniacko-komercyjne, takie disco-polo molowe. Były niegdyś trzy mola, ale nawet Niemcy się poddali, bo ze względu na panujące tutaj specyficzne warunki, mola traciły status miana molo, bo pochłaniał je ląd. Molo tutaj byłoby nieco droższe w utrzymanie, niż gdzie indziej, bo regularnie często trzeba by było je przedłużać, żeby stało we wodzie by utrzymało status" molo". Utopia. Za biedni jesteśmy na molo. Większości z Was, nie było by stać zapłacić, żeby choć raz w życiu móc się przejść po kilkunastometrowym molem w tę i nazat.

Gość • Środa [17.10.2018, 01:09:17] • [IP: 62.69.229.**]

Mi tam do szczęścia molo nie jest potrzebne. Ale skoro jednym z warunków wybudowania hotelu było wybudowanie mola, to powinno jednak być. W końcu to jest interes miasta. Później jakimś psim swędem inwestor się dogadał z prezydentem, że molo ma być wspólną inwestycją, potem, że mola nie będzie w zamian za możliwość korzystania z wewnętrznego baseny przez mieszkańców. To na kilometr śmierdzi lewizną, Podobnie było z mostem, wykonawca zmienił warunki projektu, zaoszczędził kupę pieniędzy i gdzie one się podziały? A prezydent twierdzi, że wszystko gra.

Gość • Środa [17.10.2018, 00:47:56] • [IP: 178.238.246.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [17.10.2018, 00:44:16] • [IP: 37.47.35.**]

INFORMACJA Z DNIA 23.09.2014 ROKU W „Rozmowach pod krawatem” w Radiu Szczecin prezydent Janusz Żmurkiewicz zapewniał, że po raz ostatni kandyduje na prezydenta. Zapytany przez dziennikarza czy jest to aby na pewno jego ostatni start w wyborach... Dzisiaj mogę powiedzieć w sposób jednoznaczny stwierdzić, że to ostatni raz. Będzie to zachowane na taśmach, jeżeli złamie to oświadczenie to wtedy możecie mnie Państwo rozliczyć, rozstrzelać, zrobić co uważacie za stosowne- dodał prezydent Janusz Żmurkiewicz. źródło: www.iswinoujscie.pl ROZSTRZELAĆ? :)

Gość • Środa [17.10.2018, 00:36:38] • [IP: 178.238.249.***]

w miedzdrojach molo zostalo spalone.bylo drewniane.i super dyskoteki lata 1974.

fikoł • Wtorek [16.10.2018, 23:54:08] • [IP: 77.114.190.**]

Tak, tak wybudować molo, aby patologia miała gdzie chlać i ćpać, i koiecznie poświęcić, aby straceńcy mieli z czego skakać do wody na główkę...

Gość • Wtorek [16.10.2018, 23:30:23] • [IP: 31.0.35.***]

Temu prezydentowi już nawet nie dziękujemy ale żegnamy

Gość • Wtorek [16.10.2018, 23:27:44] • [IP: 83.11.81.***]

Po co nam molo.

troll • Wtorek [16.10.2018, 23:21:32] • [IP: 178.238.252.***]

Niech już wraca tam skąd przyjechał. .

Gość • Wtorek [16.10.2018, 23:05:29] • [IP: 176.221.122.***]

Uuuuu jak to komuszki wyją. Oni wam wszystko dadzą za friko byleby ich wybrać do koryta.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 23:02:30] • [IP: 83.11.238.**]

Wybory :)

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:54:52] • [IP: 62.69.251.**]

Żmur i tak odchodzi po II turze a molo zbuduje Agatowska

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:49:00] • [IP: 93.94.186.***]

Żmurek przejdzie do historii jako betoniarz Świnoujścia i niszczyciel uzdrowiskowych walorów miasta.Tunel w żadnym wypadku nie będzie jego zasługą-to decyzja obecnego rządu.Żmurkiewicz jak wielu jemu podobnych z wieloma kadencjami udaje niezależnego i walczy na śmierć i życie o zachowanie stołka.Czy chodzi tylko o ambicje??

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:42:14] • [IP: 176.221.123.***]

Gdyby Żmur mógł to w ciągu jednej nocy przed wyborami sam własnymi zębami molo by wybudował teraz, bo ciepło mu się koło zadka robi bo Aśka go wykopie.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:26:38] • [IP: 178.235.180.***]

Bo mamy prezydenta mola - ramola. On powinien brać dziś udział w obchodach dnia seniora a nie organizować. Na fotografii idealnie wpasowany. Stary człowiek powinien odpuścić.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:19:33] • [IP: 176.221.123.***]

Dlatego że Pan Żmurkiewicz zostanie Prezydentem na kolejną kadencje

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:14:51] • [IP: 5.173.120.***]

Uuuuuu nerwy puszczaja;) go zmurek jedziesz. Mam nadzieje ze wygrana Pana Prezydenta nie doprowadzi u nikogo do zawalu. Zycze zdrowia i dystansu;p

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:14:26] • [IP: 62.69.254.***]

No właśnie, dlaczego? Co kampania to Żmurkiewicz obiecywał budowę mola. Hotel Radisson miał powstać pod warunkiem, że wybudowane będzie molo. Hotel jest a o budowie mola przestał nawet wspominać. Najważniejsze dla niego to wycinka drzew i betonowanie wszystkiego co się da. Nie chcemy takiego gospodarza. Czas iść na emeryturę. Pani Agatowska będzie lepszym prezydentem.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:09:57] • [IP: 5.173.152.***]

No to dalszy ciąg, miasto wystawiło na sprzedaż pierwszą działkę na wydmach i założenie było takie że najpierw powstanie molo a dopiero później wszystko inne, mało tego w prawym górnym rogu miał powstać ogólnodostępny basen z wodą morską. Chodzi o działkę gdzie na samym końcu powstał Radisson a reszta jeszcze nie jest zagospodarowana. Działka stała wiele lat i co się stało? Ano właściciel podzielił ja na kawałki i bodajże sprzedał oddzielnie, tego to dokładnie nie pamiętam ale mola jak nie ma tak jeszcze długo nie będzie bo aktualna oferta wspomina że miasto powinno dołożyć się do budowy za to powstały szkaradne bunkry mieszkalne które zdobyły podobno pierwszą nagrodę w jakimś konkursie architektonicznym Jeżeli się w czymś mylę to proszę sprostować zgodnie z dokumentacją z tamtego okresu

Gość • Wtorek [16.10.2018, 22:00:55] • [IP: 178.238.246.***]

A na czym będzie grał? Czy to będzie FUJARA, czy inny instrument wydający piski, kojarzące się z PRZEGRANĄ?

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:59:37] • [IP: 92.42.112.***]

nie wiem kto wygra ale tu już nie ma skrawka ziemi dp sprzedania, bo Żmuruś wszystko sprzedał i teraz zacznie się kombinacja jak utrzymać się przy tej misce ryżu od Kornela : ( Bueahahahahahahaha :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:55:25] • [IP: 83.26.4.**]

Racja. Molo jest zbędne. Teraz jest piękny widok na całą Zatokę. Dla tego widoku turyście tak lgną do Świnoujścia. Wystarczająco falochrony i gazoport ograniczają widok. Jestem turystką i wiem co mówię. Świnoujście jest piękne.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:52:27] • [IP: 188.147.65.***]

Jacy mieszkańcy, taki prezydent. Jestem mieszkańcem, ale nie identyfikuję się z taką postawą.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:51:01] • [IP: 31.0.43.**]

Jeżeli Żmurek wygra to niech Boģ ma w swojej opiece nasze dzieci i wnuków. NIC dla nich nie będzie. :(

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:48:27] • [IP: 77.252.46.***]

Stary człowiek i morze ! bardzo smutne! ale prawdziwe!

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:47:59] • [IP: 83.11.182.***]

Molo nam jest niepotrzebne skoro w Niemczech mamy mola i w Ahlbeck w Heringsdorfie i Bansinie.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:45:09] • [IP: 80.245.179.***]

Na nic wasze żale, i tak wygra Żmurek hehe

COMES PALATINUS • Wtorek [16.10.2018, 21:32:02] • [IP: 80.245.178.***]

W ODBYT NIECH SOBIE TO MOLO WSADZĄ I TEGO CO MOLO JEGO. JA SOBIE NIE ŻYCZĘ TEGO BETONU NA PLAŻY I NIE ŻYCZĘ SOBIE, ABY SZKOPY PLUŁY Z MOLA NA POLAKÓW LEŻĄCYCH NA PLAŻY. PEŁNA WIDOCZNOŚĆ NA HORYZONT Z PLAŻY TO JEST TO NA CO POLACY Z CAŁEGO KRAJU PŁACĄ CO ROKU MILIONY DO KASY MIASTA. POZA TYM PRZY FILARACH MOLA POWSTAJĄ WIRY WODNE W KTÓRYCH TOPIĄ SIĘ LUDZIE. MOLO W ŚWINOUJŚCIU TO CZYSTA GŁUPOTA. NA PEWNO ZAGŁOSUJE NA ŻMURKIEWICZA.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:31:57] • [IP: 82.164.58.***]

ale dowalił

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:29:56] • [IP: 77.252.46.**]

Kłamca, cynik - ma gdzieś mieszkańców, Ważne jest dla niego budowanie apartamentowców, wycinanie lasu i lansowanie się na pożal się boże turniejach tenisowych, Załosny prezydent - jeszcze kilka dni.

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:27:50] • [IP: 46.231.57.***]

Nie moge sie doczekac odglosu tych pekajacych posladkow po wygranej zmurka za tydzien xd

Gość • Wtorek [16.10.2018, 21:26:19] • [IP: 37.47.187.***]

Bo patola😁

Oglądasz 1-83 z 83
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej to święto ustanowione w 2004 roku. 2 maja Polki i Polacy malują Polskę i świat na biało i czerwono - jest to także Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Prosty gest wyeksponowania flagi podkreśla naszą narodową wspólnotę i pozwala każdemu być ambasadorem polskości ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■